اصفهان- جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش آمار کشف مواد محترقه در اصفهان خبر داد و تاکید کرد: این روزها در برخی از کانال‌ها و شبکه های مجازی آموزش ساخت ترقه‌های دست ساز آموزش داده می‌شود، این اقدام خطرناک تهدیدی جدی برای سلامت افراد به ویژه نوجوانان و جوانان است.

آموزش ساخت ترقه‌های دست ساز در کانال‌های تلگرامی/ افزایش آمار کشف مواد محترقه در اصفهان

سرهنگ حسین حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: با تلاش ماموران انتظامی ۱۸ هزار و ۴۰۰ عدد ترقه و مواد محترقه غیر مجاز در شهرستان‌های اصفهان و کاشان کشف و جمع آوری شد.

 وی یادآور شد: سال ۹۴ در شهرستان فلاورجان سه برادر که در منزل مشغول ساخت ترقه بودند، با انفجار ترقه ها فوت و منزل آنها نیز تخریب شد، از این رو به والدین تذکر می‌دهم به فرزندان خود اجازه ندهند اقدام به تهیه و استفاده از ترقه کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام چهارشنبه آخر سال، والدین باید تهدیدات استفاده از مواد محترقه را به فرزندان خود تذکر دهند.

وی از افزایش آمار کشف مواد محترقه در اصفهان خبر داد و تاکید کرد: این روزها در برخی از کانال ها و شبکه های مجازی آموزش ساخت ترقه های دست ساز آموزش داده می شود، این اقدام خطرناک تهدیدی جدی برای سلامت افراد به ویژه نوجوانان و جوانان است.

سرهنگ حسین زاده در ادامه با اشاره به کشف کالاهای قاچاق در این استان، اظهارکرد: طی روزهای گذشته پلیس آگاهی اصفهان انبار بزرگی از تخمه های آفتابگردان قاچاق را کشف کردند، این در حالی است که تخمه آفتابگردان در غرب اصفهان به مقدار زیاد تولید می شود.

وی گفت: قاچاقچیان تنها منافع خود را در نظر گرفته و با خروج میلیون ها تومان ارز از کشور و وارد کردن تخمه آفتابگردان به اقتصاد و اشتغال در کشور لطمه زدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: خوشبختانه در بخش پیشگیری از قاچاق پوشاک، با اقدامات خوبی که توسط سبزپوشان پلیس اصفهان صورت گرفته، وضعیت بازار رو به تغییر است و محصولات داخلی بیشتر خودنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس اصفهان در کشف محموله های قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیون تومان که معمولاً کانتینرهای ۴۰ فوتی هستند، ۳۶ درصد افزایش آمار داشته است، همچنین حدود ۱۰۰۹ دستگاه خودرو که در خصوص جابه جایی کالاهای قاچاق در مبادی ورودی استان در حال حرکت بودند، متوقف شده و در این راستا چهار هزار فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده است.

سرهنگ حسین زاده با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از مردم خواست هنگام خرید به کالاهای ایرانی توجه داشته باشند و آگاه باشند که خرید کالای قاچاق به اقتصاد کشور و اشتغال جوانان این مرز و بوم لطمات جدی وارد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.