ارومیه- بحران مالی در کارخانه دستکش حریر ایران در شهرستان ارومیه، این واحد صنعتی را تعطیل و تعداد ۵۰۰ کارگر قرار دادی را سرگردان کرد.

دستکش حریر ایران دستش از کار کوتاه شد

قدس: کارخانه دستکش حریر ایران  واقع درشهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه که در زمینه ساخت و تولید انواع دستکش ومواد مصرفی پزشکی فعالیت دارد به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود از ۲۶ آبان  ماه تعطیل شده است.

۲۷ آبان ماه امسال در حالی که کارگران با هزاران امید در سر کار خود آماده شدند اما در کمال ناباوری از ورود  آن ها  به کارخانه خوداری شد و گفته شد تا مشخص شدن وضعیت کارخانه  بجز تعداد کمی که مسئولیت نگهداری ماشین آلات کارخانه را بر عهده دارند، نیازی به سایر کارگران نیست!

هر چند که بنا بر گفته بسیار یاز کارگران ظاهرا کارفرما و مسئولان این واحدتولیدی معوقه ای برای پرداخت به کارگران ندارند اما علت تعطیلی این واحد را وصول نشدن مطالبات معوقه ازبیمارستانهای طرف قرار داد با علوم پزشکی مستقر در سراسر کشور عنوان می کنند.

کارخانه سه شیفته تعطیل شد

مدیرعامل شرکت دستکش حریر ارومیه در خصوص دلایل تعطیلی این کارخانه و بلاتکلیفی بیش از ۵۰۰ کارگر اظهار می کند:

در حال حاضر ۳۶ میلیارد تومان از علوم پزشکی های سرتاسر کسور طلب داریم که تا کنون نتیجه‌ای در خصوص وصول این مطالبه نگرفتیم.

بحران مالی در کارخانه دستکش حریر ایران در شهرستان ارومیه، این واحد صنعتی را تعطیل و تعداد ۵۰۰ کارگر را سرگردان کردفرج زاده عدم وصول مطالبات را عامل تعطیلی کارخانه وبیکاری کارگران عنوان می کند و ادامه می دهد: با این وجود هیچ نیرویی را اخراج نکردیم اما شرکت تعطیل شده و نیروهای کار فعلا بیکار ماندند تا تکلیف روشن شود.

وی با بیان اینکه بدهی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی  توان مالی این شرکت را از بین برده و ما را فلج کرده است می افزاید: شرکت دستکش حریر ارومیه جزو بزرگترین شرکت های استان بوده و نیازمند توجهات ویژه است.

وی ادامه می دهد: واحد دستکش حریر ارومیه بیشتر دستکش پزشکی تولید می کرد و با فعالیت در هر ۳ شیفت به کار خود ادامه می داد اما عدم پرداخت بدهی از طرف دانشگاه های علوم پزشکی منجر به این مشکل شده است.

فرج زاده ضمن اشاره به مظلوم واقع شدن کارگران شرکت دستکش حریرارومیه اظهار می کند: شرکت دستکش حریر ارومیه متعلق به کل ایران می باشد و بدهی های ما نیز از سرتا سر کشور کشور لذا در حال حاضر ۵۰۰ نفر از نیروهای شرکت بلاتکلیف بوده و قرارداد آن ها تمدید نشده است.

مدیرعامل شرکت دستکش حریر ارومیه با تاکید بر اینکه تا زمانی این مشکل رفع نگردد بلاتکلیفی کارگران پابرجاست اظهار می کند: افزون بر دو سال است که این شرکت در دریافت طلب خود از بیمارستان ها ناتوان مانده است.

وی ادامه  می دهد: در شرایطی که خود شرکت دستکش حریر ارومیه دارای سرمایه است اما برای پرداخت حقوق کارکنان و کارگران به اجبار وام دریافت می کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی نقشی ندارد

با وجود اینکه مدیرعامل شرکت دستکش حریر ارومیه بخشی از نامه نگاری های این شرکت را با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی معرفی می کند  و از این دانشگاه طلبکار است اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان می کند این دانشگاه نقشی در تعطیلی کارخانه دستکش حریر ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این راستا می گوید: کل بدهی ما به این واحد تولیدی، ۴۷۴ میلیون تومان است و این امر نمی تواند باعث تعطیلی یک کارخانه شود.

جواد آقازاده با اشاره به این موضوع که برخی از افراد در شبکه های اجتماعی، عامل تعطیلی این کارخانه را دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی معرفی کرده اند ادامه می دهد: این موضوع بسیار دور از انصاف است .

وی بیان می کند:  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ۶۵۰ میلیارد تومان طلب به ویژه از بیمه ها و ۴۲۰ میلیارد تومان بدهی به نهادها و شرکت های مختلف دارد.

۲۷ بیمارستان در لیست بدهکاران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ۲۷ بیمارستان سراسر کشور به شرکت تولیدی دستکش حریر ایران بدهکار هستند بیان می کند: بدهی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به این کارخانه بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان است.

جعفر صادق اسکندری با اشاره به تولیدات شرکت دستکش حریر اظهار داشت: این شرکت به تولید دستکش های خانگی، کارگری، صنعتی و جراحی می پردازد و بیشتر فروششان نیر درخصوص دستکش های جراحی به بیمارستان های سراسر کشور می باشد  که متاسفانه در فروش به بیمارستان های کشور در برگشت پول خود دچار مشکل شده اند.
وی در خصوص مشکل برگشت پول شرکت دستکش حریر ابراز می کند: مشکل بازگشت پول مختص به امسال نبوده و در طول یک ونیم سال گذشته این مشکل برای کارخانه دستکش حریرایجاد شده است

وی با اشاره به اینکه عموم کارکنان این شرکت را خانم ها تشکیل م یدهند ادامه می دهد: این واحد دارای هیچ گونه بدهی بانکی و مالیاتی نیست و از جمله واحدهایی بوده که با سرمایه گذاری خود فعالیت داشته و هرساله نیز فعالیت های خود را توسعه می داده و در زمینه بازسازی، نوسازی و خرید ماشین آلات جدید اقدام کرده است.

وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار و نیز صنعت و معدن  مشکل شرکت دستکش حریر در حال پیگیری  است و طی آن نامه ای به وزیر بهداشت و وزیر صنعت و معدن برای بررسی مشکل این واحد و کمک رسانی به بازپس گیری بدهی از بیمارستان های کشور صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.