یزد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در چهارمین جلسه شورای اداری این اداره کل از میزبانی ۱۰ کتابخانه منتخب استان در طرح «کتابخانه‌گردی» همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، خبر داد.

۱۰ کتابخانه‌ منتخب یزد میزبان طرح «کتابخانه‌گردی»

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها در این جلسه با تشکر از تلاش یک‌ساله کتابداران، کارکنان ستادی و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی، موفقیت و پیشرفت‌ کتابخانه‌های عمومی استان را حاصل همدلی و تلاش خالصانه همه همکاران خود دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح ملی «کتابخانه گردی» در کتابخانه‌های منتخب کشور در چهاردهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح که با هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم، مسئولان و فرهیختگان جامعه با کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها صورت می‌گیرد، همزمان با سراسر کشور در روز ۱۷ اسفندماه در ۱۰ کتابخانه منتخب استان یزد نیز اجرا خواهد شد.

دوست فاطمی‌ها خاطرنشان کرد: در این روز کتابخانه‌های منتخب استان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ میزبان عموم مردم، مسئولان و گروه‌هایی از فرهیختگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و ورزشکاران خواهند بود و خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان به حاضران معرفی خواهد شد.

وی به عضویت رایگان همه شرکت‌کنندگان در طرح کتابخانه‌گردی نهاد اشاره کرد و گفت: افرادی که در روز هفدهم اسفندماه در یکی از کتابخانه‌های منتخب طرح کتابخانه‌گردی حضور یابند، می‌توانند با دریافت برگه عضویت رایگان کتابخانه‌ها، تا پایان سال جاری به عضویت رایگان در یکی از کتابخانه‌های استان درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در هریک از شهرستان‌های ده‌گانه استان، یک کتابخانه به عنوان کتابخانه منتخب طرح در روز کتابخانه‌گردی، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی افزود: کتابخانه‌های مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان ابرکوه، آیت‌الله حایری در شهرستان اردکان، امام صادق(ع) در شهرستان اشکذر، محمد مفیدی در شهرستان بافق، عطایی در شهرستان بهاباد، دکتر واحد در شهرستان تفت، حضرت ولی‌عصر(عج) در شهرستان خاتم، شهید مطهری در شهرتام مهریز، مرکزی شهرستان میبد و کتابخانه عمومی رئیس فرهمند در شهرستان یزد، در سالروز تأسیس نهاد میزبان طرح کتابخانه گردی خواهند بود.

دوست فاطمی‌ها همچنین ادامه داد: البته همزمان با اجرای طرح کتابخانه‌گردی در شهرستان یزد که در کتابخانه رئیس فرهمند برگزار می‌شود، این کتابخانه نیز پس از پایان عملیات بهسازی و جذاب‌سازی، به صورت رسمی بازگشایی خواهد شد.

در ادامه چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد که در محل سالن اجتماعات کتابخانه دکتر جوادی برگزار شد، معاون امور کتابخانه‌ها و اداری مالی این اداره کل به همراه کارشناسان مالی، حراست، فرهنگی، عمران، فناوری اطلاعات و امور انجمن‌ها به ارائه مباحث تخصصی حوزه کاری خود پرداختند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهاباد نیز در بخش دیگری از این جلسه در خصوص کمبود نیروی انسانی کتابدار در شهرستان مطالبی مطرح کرد.

چهارمین و آخرین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سال جاری، با مصوباتی نیز همراه بود.

فراهم کردن امکانات لازم برای صدور فوری کارت عضویت سراسری برای مسئولان شرکت‌کننده در طرح کتابخانه‌گردی، اطلاع‌رسانی سریع و مؤثر طرح کتابخانه‌گردی توسط رؤسای ادارات شهرستان‌ها در کتابخانه‌ها، محیط‌های فرهنگی و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی سریع و دقیق شهرستان‌ها از حضور مسئولان، فرهیختگان و اهالی کتاب در روز اجرای طرح کتابخانه‌گردی، فنس‌کشی دیوار حیاط کتابخانه‌هایی که از نظر امنیتی مشکل دارند، رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در کتابخانه‌ها در روزهای پایانی سال جاری و تعطیلات آغاز سال جدید، رعایت دقیق آیین‌نامه‌های مالی نهاد در تنظیم اسناد مالی شهرستان‌ها و استانداردسازی اتصالات برق و گاز کتابخانه‌هایی که در این زمینه با مشکل روبرو هستند، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.