یزد - در آستانه نوروز و ایام خانه تکانی،آبفای یزد خواستار صرفه جویی مصرف آب در خانه تکانی نوروز شد .

آبفای یزد خواستار صرفه جویی مصرف آب در خانه تکانی نوروز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی آبفای یزد، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت : در آستانه فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سنت زیبای خانه تکانی ، میانگین مصرف آب در حوزه خانگی افزایش می یابد که این امر، لزوم و اهمیت رعایت الگوی مصرف بهینه آب و پیشگیری از هدررفت این عنصر ارزشمند است .

محمد حسین شرعیاتی با اشاره به وضعیت آب استان و کمبود بارندگی در سال جاری ، توجه به راه های صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و  و از شهروندان خواست از مصرف بی رویه و غیراصولی آب اجتناب کنند .

وی با بیان اینکه بهتر است برای شستشوی فرش از قالیشویی و خودرو از کارواش استفاده شود اظهار داشت : در این خصوص  فرش ها و خودروها با ترکیب آب و هوا شستشو می شوند که در صرفه جویی آب موثر هستند .

این مسئول از دیگر روش های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را ، استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم آب خواه ، استفاده از جارو برای نظافت حیاط به جای استفاده از آب و ... دانست .

وی تصریح کرد : بدیهی است با تغییر برخی از روش های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف ، می توان نیازهای خود را بدون آنکه آب زیادی هدر رود برآورده کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.