ساری- سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: مساجد از ظرفیت حقیقی شان استفاده نمی کنند.

مساجد از ظرفیت حقیقی شان استفاده نمی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمود علیخانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: متاسفانه عواملی دست به دست هم دادند تا مسجد از حضور جوانان خالی شود.

وی یکی از عوامل گریز جوانان از مسجد، بها ندادن به جوانان خواند و تاکید کرد: متاسفانه مدیریت در بسیاری از مساجد موروثی شده و در این رابطه باید سلیقه جوانان در مساجد به رسمیت شناخته شود.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای جذب جوانان به مسجد، هنر است، افزود: کانون های فرهنگی و هنری، بیشترین حمایت مالی را به مساجد دارند.

حجت الاسلام علیخانی با اعلام اینکه از ۴۱۰۰ مسجد استان در ۱۱۰۰ مسجد، کانون فرهنگی داریم، بر روحانی محور بودن مساجد تاکید و اضافه کرد: نظر ائمه جمعه برای مسولین کانون ها اولویت دارد.

وی به نهضت مطالعه مفید برای گسترش فرهنگ مطالعه اشاره و یادآور شد: در ۲۸۶ مسجد، کتابخانه مخزن دار داریم و هر کدام حداقل دو کتابدار دارند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه برخی کتابخانه های مساجد تا ۹ شب دایر است، گفت: متاسفانه کتابداران مساجد با مشکلات بیمه ای مواجه هستند.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه مساجد در سه سطح دسته بندی شده اند، افزود: در گذشته، مساجد سطح سه هم اعتبار دریافت می کردند و امروزه تنها مساجدی که فعالیت شان در پورتال مربوطه به ثبت برسد، کمک های ویژه دریافت می کنند.

حجت الاسلام علیخانی در پایان گفت: مسولین کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امسال موفق شدند اساسنامه کانون ملی مساجد را از شورای انقلاب فرهنگی دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.