رهبر ائتلاف جماعت اسلامی اقلیم کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد که حیدر العبادی به نمایندگان کُرد پارلمان اطمینان خاطر داده که حقوق کارکنان بخش بهداشت و آموزش اقلیم کردستان پرداخت خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین،«احمد حمه» عضو کمیته مالی پارلمان عراق اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور در پیامی به نمایندگان کُرد پارلمان عراق به آنها اعلام کرده که مشکل پرداخت حقوق کارکنان دولتی وزارت بهداشت و آموزش در اقلیم کردستان حل خواهد شد.

وی تأکید کرد که العبادی به نمایندگان کُرد خبر داده که بودجه لازم برای پرداخت حقوق کارکنان بخش بهداشت و آموزش اقلیم کردستان تأمین شده است و از نمایندگان کُرد خواسته تا راهکاری شفاف برای پرداخت عادلانه حقوق ها ایجاد کنند.

حمه به خبرگزاری سی ان جی عراق گفته که العبادی شخصا با او تماس گرفته و تأکید کرده که بودجه حقوق کارکنان دولتی اقلیم کردستان تأمین شده و آماده پرداخت است.

حمه که ریاست ائتلاف جماعت اسلامی کردستان عراق در پارلمان این کشور را بر عهده دارد تأکید کرد تماس ها بین احزاب سیاسی بر قرار شده تا ساز و کاری برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان دولتی در اقلیم کردستان ایجاد شود.

روز گذشته نمایندگان کُرد پارلمان عراقی اعلام کرده بودند در اعتراض به کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان در بودجه سال ۲۰۱۸ عراق و در صورت موافقت رهبران سیاسی اقلیم کردستان از روند سیاسی عراق خارج خواهند شد.

منبع:  پایگاه خبری سی ان جی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.