مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه قرارداد شرکت آسمان با بوئینگ به قوت خود باقی است، درباره سرنوشت ATRهای آسمان گفت: ATRها برای پرواز مجوز سازمان هواپیمایی داشتند، امروز هم که زمین‌گیر شده‌اند، تابع تصمیمات سازمان هستیم.

احتمال انتقال جعبه‌سیاه ATR به فرانسه‌/ زمین‌گیر کردن ‌ATR های آسمان تابع تصمیم‌ سازمان هواپیمایی ‌است

به گزارش قدس آنلاین، ولی آذروش امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های هلدینگ آتیه صبا در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در بخش حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و زمینی، فعالیت‌‌های تخصصی زیادی در این هلدینگ انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری و خدمات توریسم فعالیت‌های بسزایی انجام شده است،‌ گفت: بازسازی هتل‌ها و افزایش ستاره هتل‌ها از کارهایی بود که انجام شد و یک پله رتبه هتل‌های ما افزایش یافت.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا حمایت از تولید،‌ اشتغال و اشتغال مولد را از اصلی‌ترین اولویت‌های آتیه صبا عنوان کرد و گفت: عدم توجه به تولید و اشتغال مولد از معضلات کشور است، ‌در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و به تأکید مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال مولد است. 

* هواپیماهای عملیاتی شرکت آسمان را از ۸ فروند به ۲۵ فروند رساندیم

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با تأکید بر اینکه تکیه بر توان داخل از اولویت‌های این شرکت است، اظهار داشت: ‌تعمیرات اساسی هواپیما و موتور در آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌ای این شرکت، توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

‌وی گفت: تاکنون ۱۲ موتور هواپیما توسط متخصصان داخلی این شرکت اورهال شده است، همچنین ۵۰ موتور به ناوگان هوایی ما اضافه شده است. 

آذروش افزود: تلاش کردیم تعداد هواپیماهای آسمان را از ۸ فروند به ۲۵ فروند برسانیم که ۱۵ فروند آن هواپیمای ملکی است و در چند سال اخیر اضافه شده است. 

* امکان انتقال جعبه سیاه ATR به فرانسه وجود دارد 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره پرواز ATRهای با سال ساخت بالا در شرکت آسمان، توضیح داد: ‌پرواز هر نوع هواپیما بر حسب قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و ایکائو است؛ در خصوص هر نوع پرواز،‌ تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیماها، همه شرکت‌های هواپیمایی تابع قوانین سازمان هواپیمایی کشوری هستند و اگر این سازمان هواپیمایی را تأیید نکند اجازه پرواز ندارد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا به سانحه هواپیمایی تهران- یاسوج اشاره کرد و گفت: روز گذشته جعبه سیاه هواپیمای ATR پیدا شد و کارشناسان در حال بررسی‌های اولیه جعبه سیاه هستند.

وی افزود: همچنین کشور تولیدکننده هواپیما و کشور طراح نیز در بازخوانی جعبه‌سیاه ATR حضور دارند و یا امکان دارد جعبه سیاه به کشور فرانسه برود.

* ‌ATRها برای پرواز مجوز سازمان هواپیمایی داشتند

آذروش با تاکید بر اینکه ایمنی پرواز و سلامتی مسافران خط قرمز هواپیمایی آسمان و آتیه صبا است، گفت: هواپیماهای ATR قطعا برای پرواز باید همه مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد ضمن آنکه همه هواپیماها برای پرواز نیازمند رعایت استانداردهای هواپیمایی کشوری هستند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: البته یکسری هواپیمای ATR جدید نیز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خریداری شده است که نسبت به هواپیماهای ما ایمنی بالاتری دارند.

آذروش گفت: همه هواپیماهای ما شامل ATR،‌ بوئینگ و غیره و همچنین هر هواپیمایی برای پرواز باید تطابق استاندارد با سازمان هواپیمایی کشوری داشته باشد و اگر این استانداردها رعایت شود، هواپیما هیچ مشکلی برای پرواز ندارد.

‌وی با بیان اینکه سن هواپیما معیار فرسودگی هواپیما نیست، گفت: هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا مربوط به ۲۵ الی ۳۰ سال پیش است اما پرواز می‌کند؛ ایمنی پرواز بستگی به انجام چک‌های زمان‌دار و C چک است و سایکل پروازی قطعات و مدت زمان کارکرد آنها در هواپیماها مدنظر است.

* اگر ATR‌های آسمان مشکلی در پرواز داشته باشد از تصمیم سازمان هواپیمایی تبعیت می‌کنیم

بنابراین گزارش پس از بروز سانحه برای هواپیمای ATR در مسیر تهران-یاسوج، سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز این تایپ از هواپیماهای آسمان را متوقف کرد.

آذروش‌ در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سرنوشت هواپیماهای ATR زمین‌گیرشده‌ آسمان‌، توضیح داد: ‌به هر حال ما تابع تصمیمات سازمان هواپیمایی کشوری هستیم و اگر هواپیماهای ATR ما مشکلی داشته باشد، از تصمیمات سازمان تبعیت می‌کنیم زیرا سازمان هواپیمایی کشوری نیز قوانین خود را با ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) تطابق می‌دهد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا تأکید کرد: اگر سازمان هواپیمایی کشوری تشخیص دهد هواپیماهای ATR و سایر هواپیماهای ما مشکلی برای پرواز داشته باشند، ما تابع دستورات حاکمیت صنعت هستیم.

* قرارداد بوئینگ‌ها به قوت خود باقی است/ اخذ مجوز اوفک و جذب فاینانس بر عهده سازنده است‌

وی به قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با کمپانی بوئینگ برای خرید ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ مکس در قالب دو پکیج ۳۰ فروندی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود آنکه قرارداد در این باره داریم، اما به دلیل برخی تحریم‌ها و کارشکنی‌ها، خرید همین هواپیماها هم با کمی مشکل مواجه شده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است و تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیرد، گفت:‌ هفته گذشته ترامپ دستور بررسی قراردادهای بوئینگ با ایران را داد اما ‌مطمئنیم که بوئینگ در این حوزه، خود اخذ مجوز‌های اوفک را دنبال می‌کند.

آذروش ادامه داد: البته قرارداد خرید بوئینگ‌های مکس به قوت خود باقی است و جذب فاینانس و اخذ مجوزهای اوفک برعهده کمپانی بوئینگ است.

وی ادامه داد: هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس جزو پرتقاضاترین هواپیماها در دنیا است و البته ما نیز در ا‌ین قرارداد در صف انتظار تولید هواپیما هستیم که مدت‌ زمان طولانی خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا ادامه داد: بخش عمده‌ای از پروازهای ما به دلیل کوتاه بودن مسیر هواپیماهای خاص را می‌طلبد.

آذروش تاکید کرد: در این قرارداد با بوئینگ، ما هیچ نوع پرداختی توسط شرکت هواپیمایی آسمان تا قبل از صدور مجوز اوفک نخواهیم داشت و بوئینگ با توجه به توان خود در بازار آمریکا همه تلاش خود را برای اخذ مجوز اوفک و فاینانس خواهد داشت.

* عقد تفاهم‌نامه همکاری کفش ملی با کیکرز فرانسه

وی با بیان اینکه شرکت هلدینگ آتیه صبا کفش ملی را نیز به عنوان زیرمجموعه خود دارد، گفت: در راستای ارتقا و توسعه کفش ملی به عنوان برند قدیمی و ایرانی تلاش کردیم توسعه این برند در دستور کار قرار گیرد در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با کمپانی «کیکرز» به عنوان تولیدکننده بزرگ کفش منعقد شد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه‌ ۱۶۰ تامین‌کننده داخلی در زیرمجموعه کفش ملی وجود دارد، از توافق با آموزش و پرورش برای ارائه اقساطی کفش ملی به فرهنگیان و معلمان بازنشسته تا سقف ۲۰ میلیون ریال خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.