سمنان- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت مهارت آموزی در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۲ هزار و ۸۳۱ نفر در استان سمنان به کار گمارده شدند.

بیش از ۲ هزار نفر در استان سمنان امسال شاغل شدند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل غنیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارآفرینی و اشتغال یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در چند سال اخیر است که این امر نقش ویژه‌ای در تحقق مطالبات مردم و تأمین معیشت ملت ایفا می‌کند.

وی راه‌اندازی سامانه رصد،اجرای طرح کارورزی دولت را از اقدامات مهم دولت برای تقویت اشتغال در استان برشمرد و افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۳۶۵ شغل جدید در سامانه رصد استان سمنان ایجادشده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح کارورزی دولت باهدف ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال اجرا است اذعان کرد: بالغ‌بر یک هزار و ۲۱۳ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان سمنان در طرح کارورزی دولت ثبت‌نام کردند.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت واحدهای تولیدی استان سمنان برای جذب نیروهای کارورز تصریح کرد: تاکنون ۳۷۳ واحد تولیدی در استان سمنان برای جذب کارورزی اعلام آمادگی کردند.

غنیان با بیان اینکه درمجموع از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۲ هزار و ۸۳۱ نفر در استان سمنان به کار گمارده شدند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۱ درصد مرد و ۲۹ درصد زن هستند که تعداد کمی از این افراد دارای مهارت لازم برای اشتغال بودند.

وی با اشاره به لزوم تقویت طرح‌های مهارت‌آموزی در استان سمنان یادآور شد: ۶۲ درصد از افراد به کار گمارده شده فاقد مهارت و تنها ۳۸ درصد از آن‌ها دارای مهارت‌های لازم برای اشتغال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از تحقق ۹۶ درصد از تعهدات دولت در حوزه اشتغال استان سمنان خبرداد و ابراز داشت: ۶۴ درصد از این افراد داری مدارک دیپلم و زیر دیپلم هستند و ۳۶ درصد نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.