شیراز- معاون گردشگری استاندار فارس خواستار معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های استان و هدایت مسافران به سمت شهرستان‌های برای بهره‌مندی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شد.

سفرهای نوروزی امسال استان فارس با محوریت استان‌گردی برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس به منظور ارائه گزارش فرمانداران شهرستان‌های پاسارگاد، مرودشت، کازرون، سپیدان، آباده و فیروزآباد درباره آمادگی نوروز ۹۷ به ریاست محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری استانداری فارس و دبیری مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از ساماندهی غرفه‌ها و سرویس‌های بهداشتی اماکن، انجام مرمت‌های اضطراری، استقرار راهنمایان در سایت‌های گردشگری، نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری، تهیه بسته‌های فرهنگی و همکاری با صدا و سیما و خبرنگاران برای تهیه گزارش از ظرفیت‌های گردشگری و معرفی آنها در سطح کشور خبر داد.

معاون گردشگری استانداری فارس نیز اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های و جاذبه‌های شناخته شده استان فارس پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور گسترده گردشگران به شهر شیراز و دیگر شهرستان‌های استان باشیم و به دلیل اینکه سفرهای نوروزی جز سفرهای سنتی و بدون برنامه‌ریزی قبلی است باید تلاش شود با برنامه‌ریزی مشکلات را به حداقل رساند.

وی با تاکید بر نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی خواستار معرفی ظرفیت‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده شهرستان‌های استان و هدایت مسافران به سمت شهرستان‌های برای بهره‌مندی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شد.

این مقام مسئول همچنین توجه به برگزاری با کیفیت برنامه‌های فرهنگی با رعایت شئونات ایرانی-اسلامی در سطح استان اشاره کرد و گفت: موضوع نوروزگاه بحثی جدی در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان است و باید با نظارت جدی برگزار شود. 

معاون گردشگری استانداری فارس خاطر نشان کرد: روسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر نسبت به نظارت به غرفه‌های خدمات‌رسانی ایام نوروز حساسیت ویژه داشته باشند و سعی شود از این ظرفیت برای معرفی و فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی استان استفاده شود. 

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.