قزوین_ مشاور رییس جمهور در امور خانواده در شورای اداری استان قزوین با بیان اینکه ۷۵درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه بانوان است، گفت: حضور زنان در مسئولیت ها می تواند فضای مدیریتی کشور را متحول کند.

 ۷۵درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه بانوان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معصومه ابتکار عصر روز دوشنبه در شورای اداری استان قزوین که با حضور جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و با بیان اینکه در خصوص شخصیت وجودی حضرت زهرا (س) مطالبی یاد شده اما کمتر به شخصیت علمی، تاریخی و سیاسی وی توجه شده است، اظهار داشت: خطبه های حضرت زهرا (س) در مسجد کوفه خواندنی و درس گرفتنی است. این خطبه نگاه به آینده دارد، مباحث اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و آینده نگری و ولایت و فدک در خطبه آموزنده و خواندنی بوده که به حقوق زن هم اشاره شده است.

وی افزود: با درک مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) باید این شخصیت به گونه ای معرفی شود تا الگویی عملی برای همگان باشد و آینده نگری، روزآمدی حضرت زهرا(س) باید برای نسل جوان به درستی تبیین شود.

مشاور رئیس جمهور در امور خانواده گفت: یکی از آرمان های انقلاب، عدالت بوده و یکی از موارد آن، عدالت جنسیتی است و در سیاست های دولت، برنامه های مربوط به برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبری، به عدالت توجه شده است و باید عدالت جنسیتی را ببینیم.

ابتکار با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت دوازدهم، اجرای ماده ۱۰۶ قانون اساسی است و در هر موضوعی سیاست هایی را که دنبال می کنیم اثرات مختلفی را بر روی مردان و زنان به همراه دارد، عنوان کرد: در حوزه ورزش فضایی برای بانوان به اندازه کافی وجود ندارد و براساس چارچوب ها، فعالیت هایی را باید برای آنها تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال سیاست های دولت به صورت کلان است؛ باتوجه به اینکه آمار بانوان فارغ التحصیل بیشتر از آقایان است، نیاز به سیاستگذاری خاص است و اگر این شکاف را نبینیم در آینده مشکلاتی پیش خواهد آمد.

امضای سند «توسعه زن با خانواده» در استان قزوین 

مشاور رئیس جمهور در امور خانواده مطرح کرد: در برنامه های دولت به ماده ۱۰۲ قانون اساسی و خانواده نیز توجه شده است؛ امروز سند «توسعه زن با خانواده» در استان قزوین امضا شد که این سند را برای سایر استان های کشور نیز درنظر گرفته ایم.

ابتکار گفت: توجه به خانواده از مهمترین سیاست های دولت است و گفت وگوی ملی خانواده دنبال می شود. برای تحقق عدالت جنسیتی نیازمند تصمیم گیری درست و برنامه ریزی منطقی هستیم  و خانواده یک مأمن است که باید آن را تقویت کنیم. برای خانواده چند سیاست داریم که اعتلای خانواده و گفت وگوی ملی خانواده را اجرایی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق سیاست دولت و تصمیم رئیس جمهور ۳۰ درصد از پست های مدیریتی براساس توانمندی های بانوان باید در اختیار آنها  قرار گیرد و تا امروز ۶ معاون وزیر و بیش از ۴۰ مدیر در استان ها فعالیت می کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور خانواده تصریح کرد: در حوزه فرمانداران نیز مشکلی برای گزینش بانوان وجود ندارد و امیدواریم در استان قزوین هم بانوان در سطح فرمانداران حضور داشته باشند و تحقق این مهم می تواند در توانمندی آنها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه ای به سازمانها و تشکل های مردمی داریم، گفت: سازمان های مردم نهاد عضو کارگروه آمایش سرزمین محیط زیست شدند و این نشان دهنده توجه دولت به سازمان های مردم نهاد است. حمایت از سمن ها از دیگر رویکردهای دولت است و در یک فضای سالم اجتماعی می توان در کنار رسانه ها با کمک سمن ها برای آموزش و مهارت افزایی به توسعه کشور کمک کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور خانواده خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد با قدرت ریزبینی می توانند ضعف های دولت را بیان و نقد کنند. ما آمادگی داریم تا در یک فضای سالم اجتماعی نقدها را بشنویم و در جایی که احیانا خطایی رخ می دهد، سازمان های مردم نهاد موثر باشند و تلاش داریم سازمان های مردم نهاد را آموزش و ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: ۷۵درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه بانوان است و امیدواریم باتوجه به وجود زمینه های اشتغال در قزوین، فرصت اشتغال در این استان فراهم شود.

تسهیلات برای اشتغال زنان روستایی

ابتکار با بیان اینکه اشتغال زنان مهم است و با برنامه ریزی درست باید از ظرفیت زنان تحصیل کرده برای اشتغال در آی تی و فناوری مدرن و صنایع دستی بهره برد، گفت: تسهیلات خوبی از سوی دولت به اشتغال زنان روستایی داده می شود. در خصوص زنان سرپرست خانوار هم شرایط خوبی ایجاد شده و در کمپین ارمغان برای حمایت از زنان زندانی و آزادی ۲۵۰ زن زندانی اقداماتی انجام شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور خانواده خاطرنشان کرد: سند توسعه اقتصاد زن و خانواده در قزوین امضا می شود و برای برقراری عدالت  جنسیتی و ارتقای تاب آوری در فاز دوم در استان امضا می شود تا جوامع آسیب پذیر بتوانند نسبت به آسیب ها شناخت پیدا کرده و برای تاب آوری و مقابله در برابر آسیب ها آماده شوند.

وی عنوان کرد: طرح آموزش و تاب آوری زنان روستایی برای سازگاری با اقلیم و محیط زیست در قزوین به عنوان پایلوت و پیش ران برای تولید فرآورده های کشاورزی سالم در قزوین اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.