۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 591791

هیچ توجه کرده ایم این سال ها، چقدر خارجی شده ایم و زبانِ رفتارمان - در حجمی گسترده- چقدر فرنگی مآب شده است...! در حوزه موادغذایی، صنعت، البسه، خودرو، الکترونیک، دارو... و در خرید اتو، تلویزیون، جارو برقی، لباسشویی، سشوار، کیف و کفش، مبلمان و ظرف و ظروف...!

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: برای پُزهایمان، چسبیده ایم به برند و مارک و عشوه ی غربزدگی می آییم! و دل و دماغ ایرانی نخریدن هایمان را کیفیت پایین و قیمت بالای کالا در کشور عنوان می کنیم!

دقت کرده اید به زندگی برندگرای این سال هایمان! به غریب پرستی و چشم و همچشمی های کشدارمان! اینکه به پیادمدهای سوء معامله های غیرایرانی، کاری نداریم! بی تفاوتیم به تولیدی که چرخ هایش می چرخد یا نه! به کاهش نقدینگی در میان مردم! به آمار واردات! به کارگران بومی که دقیقاً ادامه کار و تامین معیشت شان، گره خورده است به تفکر ما! به علامت تجاری که ما انتخاب می کنیم برایش پول بدهیم!

کاش زودتر این هرم وارونه را به جایگاه حقیقی اش برسانیم... با هم... یعنی تولیدکننده، مطالبه ها و درخواست ها را عملیاتی کند... ما شهروندان، تعصب به خرج دهیم برای رونق اقتصاد ملی... دولت، لایحه حمایت جدی از تولیدات داخلی را وضع کند... بازار، از قبضه و تسخیر تولیدگران بیگانه دربیاید... و همه به زنجیره ی خرید کالای وطنی بپیوندیم، به فرهنگ «من ایرانی ام و ساخت ایران را به خانه ام خواهم بُرد»...

که در آنصورت دسترنج سرمایه گذار و کارگرِ هموطن در کارخانه ها و سوله ها انبار نخواهد شد و قدمی مختصر برداشته ایم در مسیر جهاد اقتصادی.

آنچنانکه مقام معظم رهبری هم، همگان را به مصرف کالای میهنی دعوت کرده اند و فروشگاه هایی که این بین، خودشان را مقید به عرضه تولیدات داخلی دانستند، فراوان ستوده اند...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.