۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 591793

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه حج تمتع ۹۷ بیش از ۸۵ هزار نفر است اما تلاش می‌کنیم این سهمیه افزایش یابد.

۸۵هزار نفر به حج تمتع ۹۷ اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حمید محمدی درباره آخرین جزییات برنامه‌های حج تمتع ۹۷ اظهار کرد: مراحل نام‌نویسی نهایی در حال انجام است و در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه حج ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: سهمیه حج ۹۷ بیش از ۸۵ هزار نفر است اما تلاش می‌کنیم این سهمیه افزایش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مردم برای ثبت نام در کاروانها می‌توانند به سامانه reserve.haj.ir یا دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.

محمدی افزود: افرادی که در سامانه حج ثبت نام کردند، حتما ظرف ۷۲ ساعت به کاروانها مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز برای رفاه حال مردم هزینه حج در دو بخش از زائران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد: بخش اول هزینه کاروان حج ۱۰ میلیون تومان است که مبلغ یک میلیون تومان ثبت نام اولیه و سود آن که حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است از آن کسر می‌شود.

محمدی تصریح کرد: قیمت کاروان‌های حج بین ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که البته مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مساعده بانک ملی از آن کسر خواهد شد.

وی تاکید کرد: پرداختی زائران برای کاروان‌های حج ۹۷ بین ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدت اقامت زائران در حج بین ۲۸ تا ۴۱ روز است، گفت: افرادی که مایل هستند زمان کمتری در سفر باشند حتما گروههای با مدت اقامت کمتر را انتخاب کنند که بعدا به هیچ وجه امکان جابجایی وجود نخواهد داشت.

محمدی درباره مسکن حجاج ایرانی در مکه و مدینه اظهار کرد: مسکن حجاج کاملاً اجاره شده است.

وی درباره ادامه روند برنامه‌های حجاج نیز اظهار کرد: زائران بعد از ثبت نام در کاروان‌ها معاینات پزشکی را تسریع کنند؛ کسانی که مشکلات پزشکی برای اعزام به حج دارند، اصراری برای اعزام به این سفر نداشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در مجموع شرایطی که برای حج فراهم شده شرایط بسیار خوبی است، گفت: در مذاکرات حج ۹۷ بر همان اصولی که در مذاکرات حج گذشته و توافق نامه آن بوده تاکید داشتیم که علاوه بر آنها ، ویژگی های اجرایی بهتری هم برای حج ۹۷ تدارک دیده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.