جوین_ مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوین گفت: طرح جابر بن حیان زمینه تحقق اهداف دوره ابتدایی در زمینه های علمی، آموزشی، اجتماعی، زیستی و تکنولژی را فراهم می کند.

اندیشه های جابر بن حیان الگوی دانش آموزان قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جشنواره جابربن حیان و دست نوشته های طلایی با حضور مسئولین ادارات و  رئیس تکنولوژی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سالن الغدیر شهرستان جوین برگزار شد.  

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوین در این جلسه ضمن تبریک  به مناسبت فرار رسیدن ایام خجسته میلاد حضرت فاطمه(س) جشنواره جابربن حیان را مکانی برای رشد استعداد های نهفته دانش آموزان اعلام کرد.  

علی رضا کیامنش خاطر نشان کرد: طرحی که نام کیمیاگر مشهور ایرانی و پدر علم شیمی جابر بن حیان، دانشمند قرن دوم هجری خورشیدی بر آن قرار گرفته و به پروژه های علمی دانش آموزان اختصاص دارد و قرار است، مقدمه تربیت دانش آموزانی کارآزموده در زمینه های پژوهشی و علمی را فراهم کند.  

رئیس آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح جابربن حیان زمینه تحقق اهداف دوره ی ابتدایی، مصوب شورای آموزش و پرورش را به ویژه در زمینه های (علمی، آموزشی، اجتماعی و زیستی و تکنو لژی) فراهم می کندو اندیشه او الگوی دانش آموزان است.  

وی به اهداف طرح جابربن حیان اشاره کرد و افزود: این طرح به تحقق اهداف مهارتی درس علوم نظیر مشاهده، طراحی تحقیق، برقراری ارتباط  کمک می کند و مهارت های زندگی نظیر تصمیم گیری، حل مساله، برقراری ارتباط با دیگران، سخنرانی را در دانش آموزان تقویت می کند.  

کیامنش اظهار داشت: اهداف نگرشی جابر بن حیان دردرس علوم نظیر کنجکاوی و جستجوگری را تحقق می بخشد و در آخر به شناسایی و تقویت استعدادهای فردی دانش آموزان و ایجاد زمینه ای مناسب برای کارآفرینی می پردازد.

 رئیس تکنولوژی اداره کل اموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: این طرح در حقیقت نمونه بومی سازی شده، طرحی است، که در برخی کشورهای پیش رفته به اجرا در آمده و تجربیات ناشی از اجرای آن راثابت می‌کند، که اثرات چشمگیری در بهبود اوضاع پژوهشی و علمی آن کشورها برجای گذاشته است.  

پارسا تاکید کرد: اجرای این طرحها توانسته در سنین پایین تر مفاهیمی مانند روش تحقیق را آموزش داده و زمینه ساز تسهیل در انجام پروژه های کلان تر شود.

وی اظهار داشت: آثار دانش آموزان شهرستان جوین در نمایشگاه جابربن حیان گویای استعدادهای درخشان این منطقه است، که تداعی کننده فرهنگ غنی و تحویل دانشمندان زبده مانند عطاملک جوینی و استاد حوزه های نیشابور و نجف استاد حمویه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.