اصفهان- مسئول واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه در ۹۹ درصد کشورهای دنیا مصرف نمک بیش از میزان توصیه شده است، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در هفته جهانی اطلاع رسانی نمک «۵ گام برای رسیدن به دریافت ۵ گرم نمک در روز» انتخاب شد.

۵ گام برای رسیدن به دریافت ۵ گرم نمک در روز بردارید

زهرا محمدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: متأسفانه نمک در جامعه ما دو برابر میزان توصیه شده بهداشت جهانی یعنی حدود ۱۰ گرم مصرف می شود که تهدیدی جدی برای سلامت افراد به شمار می رود.

وی افزود: اگر به تدریج میزان نمک مصرفی در غذا را کاهش دهیم پس از مدت کوتاهی به غذاهای کم نمک عادت می کنیم.

مسئول واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از ۵ گام رسیدن به دریافت ۵ گرم نمک در روز را حذف نمکدان و استفاده نکردن از سس های حاوی نمک همراه با غذا دانست و گفت: والدین باید ضمن کاهش مصرف نمک، فرزندان خود را نیز به مصرف غذاهای کم نمک عادت دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه طعم غذا خوب شود، به جای استفاده از نمک، باید از سبزیجات تازه از جمله سیر و مرکبات استفاده شود.

محمدی تاکید کرد: قبل از خرید مصرف مواد غذایی همچون پنیر که یکی از منابع عمده دریافت نمک در جامعه به شمار می رود، باید به میزان نمک آن که بر روی برچسب مواد غذایی اعلام شده،  توجه کرد.

وی مصرف نان های کم نمک را به مردم توصیه کرد و گفت: درایام نوروز می توان با خرید دانه های روغنی و تخمه ها کم نمک یا بدون نمک به سلامتی جسم کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.