عضو کمیسیون امنیت ملی درباره تشدید فشارها از سوی آمریکا و اروپا به کشورمان برای مجبور کردن جمهوری اسلامی به پذیرفتن محدودیت‌های حوزه دفاعی گفت: این‌که هر کشور اروپایی به خود اجازه می‌دهد در امور دفاعی ما دخالت کند، با منافع ملی ما منافات دارد؛ زیرا توسعه توانمندی‌های دفاعی یک حق مشروع است که دین اسلام بر آن‌ تأکید می‌کند.

تقویت توان دفاعی حقی مشروع و منطبق بر آموزه های اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «مجتبی ذوالنور»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره تشدید فشارها از سوی آمریکا و اروپا به کشورمان و مجبور کردن جمهوری اسلامی برای پذیرفتن محدودیت‌های حوزه دفاعی گفت: این‌که غرب ماهیتاً با جمهوری اسلامی و حاکمیت دینی و استقلال مردم ما از گذشته مشکل داشته و امروز هم این مشکلات ادامه دارند، تردیدی در آن نیست. همچنین آن‌ها نمی‌خواهند مسلمانان و آن هم از نوع اسلام ناب، صاحب استقلال، توانمندی و اتکای به خود باشند.  
وی ادامه داد: آن‌ها منافع نامشروع و طمع‌هایی در منطقه دارند که وجود جمهوری اسلامی که منشأ بیداری مردمی و بیداری اسلامی است، به ضررشان خواهد بود. لذا برای جلوگیری از گسترش نفوذ انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی، ارزش‌گرایی و دین‌گرایی تلاش می‌کنند تا نگذارند نظام ما قدرت و قوت بگیرد.  
ذوالنور، حفظ منافع ملی را شاخص اصلی برقراری مناسبات بین‌المللی توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی تلاش می‌کند به غیر از رژیم صهیونیستی و فعلاً آمریکا که مظهر استکبار است، با همه کشورهای دنیا روابط حسنه و خوب داشته باشد. اما تلاش ما از توسعه روابط با کشورها، مشروط بر این است که به استقلال و منافع ملی ما خدشه‌ای وارد نکنند بلکه این رابطه در جهت منافع ملی دو طرف و رفع مشکلات ملت‌ها باشد.  
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس به سفر «لودریان» به تهران اشاره کرد و گفت: این‌که فرانسه و هر کشور دیگری به خود اجازه بدهند در امور داخلی و توانمندی‌های نظامی ما دخالت کنند، این‌جا با منافع ملی ما منافات دارد و باید در این خصوص از موضع اقتدار و ایستادگی بالا ورود داشته باشیم. زیرا توسعه توانمندی‌های دفاعی یک حق مشروع برای ملت‌ها است و دین اسلام هم به آن تأکید می‌کند و ادامه آن بر اساس آموزه‌های اسلامی ضروری است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان بر اتخاذ موضع هوشمندانه برای مقابله با این‌گونه خواسته‌ها تأکید کرد و افزود: حریم دفاعی ما تا آن‌جایی است که ما را تهدید می‌کنند؛ بنابراین مسئولان باید با اقتدار و صلابت کامل برخورد کنند، لذا وزیر امور خارجه فرانسه و یا سایر وزرای خارجه اروپایی بخواهند با هدف مذاکره در خصوص مجبور کردن ایران به پذیرفتن محدودیت‌های دفاعی به کشورمان سفر کنند باید هوشمندانه پاسخ آن‌ها را داد و یا این‌که سفر آن‌ها را به تعویق بی‌اندازند و یا آن‌را مشروط به عدم مذاکره در این خصوص کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.