رشتخوار- رییس دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: شهرستان رشتخوار بهترین امکانات و روستاهای فرهنگی، تاریخی و تفریحی را در بر دارد که باید استعداد یابی شود تا از آن امکانات در راستای رونق اقتصاد و تولید سرمایه و توسعه گردشگری استفاده شود.

ظرفیت های گردشگری رشتخوار  باید شناسایی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید  خالق نیا در سفرش به رشتخوار و بازدید از خانه بوم گری سعادت آباد و منطقه گردشگری گرماب  افزود: باید در راستای رونق صنعت گردشگری، واحدها و اقامتگاه های بوم گردی  زیادی در این منطقه راه اندازی شود و با همان فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های بومی محلی به گردشگران خدمات ارائه گردد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگ مهمان پذیری مردم شهرستان رشتخوار ووجود پتانسیل بالقوه ای برای گسترش گردشگری در این شهرستان اظهار داشت: در صورت توجه به  گردشگری در رشتخوار این صنعت سودآور می شود و سهم بسزایی در شکوفایی اقتصاد رشتخوار خواهد داشت.

خالق نیا با اشاره به وجود ۳۰۰ اثر تاریخی و ده قلعه تاریخی و تفریحی در شهرستان رشتخوار  گفت:برای توسعه صنعت گردشگری در رشتخوار باید با افزایش امکانات و معرفی بیشتر شهرستان در سطح داخلی و خارجی روند توسعه گردشگری در شهرستان را شتاب داد.

فرماندار شهرستان رشتخوار هم در این بازدید گفت: به رغم ظرفیت ها و پتانسیل های بالای رشتخوار در حوزه گردشگری، امکانات و زیرساخت های شهرستان در این حوزه بسیار ناچیز است.

خالقداد عرب افزود: گردشگری یکی از صنعت های موثر و اقتصادی شناخته شده در جهان امروزی است و با سرمایه گذاری مناسب و توسعه زیرساخت ها می توان زمینه لازم برای رشد و توسعه اقتصادی کشورخصوصا شهرستان رشتخوار  را فراهم کرد.

وی گفت: صنعت  گردشگری عامل مهمی در اشتغال، کارآفرینی، ایجاد شغل مکمل در کنار بیکاری‌های فعلی و شناساندن میراث ملی و طبیعی و  غیره در مناطق مختلف شهرستان رشتخوار است.

فرماندار رشتخوا ر اظهارداشت: تنوع جشن‌ها و بازی‌های محلی، مراسم آئینی و مذهبی، تنوع غذایی در کنار پوشش‌های متنوع بومی در واقع کلیدهای طلایی و البته کمتر مورد توجه قرار گرفته گردشگری شهرستان است.

عرب گفت: دغدغه و اولین اولویت کاری ما در شهرستان رشتخوار ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت بوده است و بحمدلله با سرمایه گذاری هایی که در حوزه صنعت انجام شده، در آینده نزدیک شاهد اوج گیری اقتصاد و اشتغال در شهرستان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.