یزد - نماینده ولی‌ فقیه دراستان یزد با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی در جامعه گفت: خدمت به مستضعفان موجب برکت و بقای انقلاب اسلامی است، و برخورد مناسب با نیازمندان و جلب رضایت بندگان خدا و رفع مشکل آنان در سرلوحه کارها قرار داده شود.

خدمت به مستضعفان موجب برکت و بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدارجمعی از کارکنان کمیته امداد تاستان یزد اظهارداشت: کمیته امداد یادگار ارزشمند امام (ره) است و هرروز به اهمیت و عظمت آن افزوده می‌شود و امام (ره) عاشق خدا و خدمت به بندگان خدا بود، و روحیه محرومیت‌زدایی ازجمله خصوصیات بارز امام خمینی (ره) بود و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم از اصلی‌ترین دغدغه‌های ایشان بود.

وی افزود: توجه و دلسوزی نسبت به بندگان خدا در امور معنوی و مادی و همچنین رسیدگی و سرکشی به فقرا در مناطق محروم و روستایی از توصیه‌های امام (ره) بود.

 آیت‌الله ناصری با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نیازمندان گفت: حرکت و تلاش کمیته امداد باید به خودکفایی نیازمندان وزنان سرپرست خانوار منجر شود.

امام‌ جمعه یزد بابیان اینکه خدمت به مستضعفان موجب برکت و بقای انقلاب اسلامی است، افزود: برخورد مناسب با نیازمندان و جلب رضایت بندگان خدا و رفع مشکل آنان در سرلوحه کارها قرار داده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان نیز دراین دیدار گفت: حدود 100 هزار نفر از اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت به صورت مستقیم وغیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

محسن علیزاده اظهارداشت: حدود 100 هزار نفر از اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و تلاش کمیته امداد کاهش پرداخت کمک‌های بلاعوض و افزایش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد به‌ عنوان اورژانس اجتماعی عمل می‌کند افزود: نیازمندان پس از ورود به کمیته امداد در مدت‌زمان مشخص از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و بعد از رسیدن به خودکفایی اقتصادی به‌تدریج ازچرخه حمایتی خارج می‌شوند.

علیزاده با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه‌ شده به مددجویان تحت حمایت گفت: تمامی فعالیت‌های کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد و تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مددجویان از برنامه‌های اصلی این نهاد است.

این مسئول تصریح کرد: کمک‌های مردمی در سال 96 نسبت به مدت مشابه درسال گذشته 35درصد رشد داشته و امسال جشن ملی معنوی نیکوکاری با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» از روز 16 اسفند به مدت سه روز در مدارس، پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از دو هزار پایگاه در جشن نیکوکاری سال جاری هدایای نیکوکاران یزدی را در سطح استان دریافت می‌کنند، یادآور شد: مردم نوع‌دوست استان یزد سال گذشته حدود دو میلیارد تومان به‌صورت نقد و کالا به پایگاه‌های جشن نیکوکاری اهدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.