بجنورد- سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: بهره مندی از فضاهای فرهنگی لازمه ارتقای نشاط اجتماعی است و بنابراین نباید این فضاها را خالی گذاشت.

بهره مندی از فضاهای فرهنگی لازمه ارتقای نشاط اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در آخرین نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان در سال جاری اظهار داشت: امروز نشاط اجتماعی نیاز اصلی جامعه است که فراهم سازی آن منوط به ارائه برنامه ای سالم است بنابراین تمامی آحاد جامعه به ویژه دستگاه های متولی فرهنگ و هنر باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تشخیص متفاوت افراد مختلف از نشاط اجتماعی نبود برنامه ای مدون منجر به بروز برخی رفتارهای نامناسب می شود و همچنین با توجه به فراگیر بودن موضوع نشاط اجتماعی تعریف راهکارهای مختلف مستلزم نظرات کارشناسی است. وی ادامه داد: با بهره مندی از تمامی ظرفیت ها باید مسیر درست برای مردم ترسیم شود و سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که جهت دهی مناسبی بر اساس نیازهای جامعه داشته باشیم.

ثمینی تاکید کرد: اسناد و سیاست های بالادستی باید نقشه راه باشد اما اولویت اجرای آن ها بر اساس نیازهای منطقه ای باشد چرا که دلیل بروز یک نابهنجاری در یک منطقه با بیقه مناطق متفاوت است.

وی مطرح کرد: نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ارتقای نشاط اجتماعی بسیار پررنگ است و باید با بهره مندی از این ظرفیت ملی و استانی فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی به درستی به جامعه آموزش داده شود و تاکید می کنم طرح ها و برنامه های ارتقای سلامت جامعه در کمیته های تخصصی به طور دقیق کارشناسی بررسی و در این راستا از انجام فعالیت های جزیره ای پرهیز شود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری در ادامه موضوع اطلاع رسانی و آموزش حقوق شهروندی را از نیازهای مهم جامعه برشمرد و افزود: مردم باید با حق و حقوق خود و دولت آشنا باشند تا مطالبات به حق و در چارچوب قوانین خود را بتوانند به درستی و در مسیر قانونی پیگیری کنند و در این مسیر دولت نیز باید پاسخگوی درخواست ها و مطالبات مردمی باشد.

ثمینی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ متناسب با نیازهای جامعه نیازمند تحول بزرگ اجتماعی هستیم و باید با یک برنامه ریزی درست در راستای ارتقای نشاط اجتماعی گام برداریم. در ادامه این نشست، فریبا باقری مدیر کل امور اجتماعی استانداری هم از کسب رتبه دوم کشوری دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی در ارزیابی دفتر بازرسی عملکرد استانداری و تایید سازمان امور اجتماعی کشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.