یزد- رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیز داری مهریز گفت: توسعه فضای سبز شهرستان برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ ذخایر ژنتییک گیاهان در این شهرستان ضروری است ودرهمین راستا از ابتدای اسفندماه۱۰هزار اصله نهال بین شهروندان مهریز توزیع شده و این کار تا ۲۱اسفند ماه ادامه دارد .

۱۰هزار اصله نهال در مهریز توزیع شد

سید علی باقری درگفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت: حفاظت و حراست ازمنابع طبیعی وظیفه آحاد مردم می باشد واین کار نیازمند یک عزم ملی می باشد ومفهوم شعار امسال هفته منابع طبیعی مشارکت بیشترمردم و افزایش شناخت و آگاهی آنها نسبت به منابع طبیعی و تعامل با مسئولان برای احیا و حفاظت منابع طبیعی می باشد و درهمین راستا باید مردم و مسئولان و رسانه ها با هم همکاری داشته باشند .

وی افزود : بیش از ۵۳۳هزار هکتار از وسعت شهرستان مهریز را عرصه ها ی منابع طبیعی تشکیل داده و ۸۹هکتار از اراضی مهریز ییلاق و قشلاق عشایر بوده و بیش از ۳۲هکتار از منابع مهریز جنگلی می باشد که به صورت پراکنده در بیش از ۱۸نقطه شهرستان مهریزقرار دارد.

باقری تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری بیش ۱۰هزار اصله نهال از انواع درختان سرو، سنجد تلخ و شیرین و اقاقیا بین شهروندان توزیع شده و این درختان بیشتردر مراکز صنعتی، دانشگاهها ، مدارس و اماکن عمومی کاشت شده است.

این مسئول در خصوص برنامه این هفته نیز گفت: دیدار باخانوده شهدا و ایثار گران و جانبازان، دیدار با امام جمعه مهریز، دیداربا قضات و پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی، غبارروبی گلزارمطهر شهدا، برگزاری همایش دوچرخه سواری، نواختن زنگ طبیعت همراه با سخنرانی درمدارس برای اعتلا و ترویج فرهنگ درختکاری، توزیع رایگان نهال بین ادارت و نهادها و مردم از مهمترین برنامه ها ی هفته منابع طبیعی در مهریز می باشد ومراسم ویژه روز درختکاری امسال با حضورمسئولان شهرستان در پادگان قدس مهریز برگزار شد .

وی با بیان این  طرح های آبخیز داری مهمی با الویت کاشت بادام کوهی و دیگر گونه ها در دستور کارما می باشد و اجرای برنامه های هفته منابع طبیعی باعث آشناسازی مردم ومسئولان وترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی می شود ودرکنارآن می توان گامهای خوبی برای حفاظت و احیای عرصه ها ی منابع طبیعی شهرستان برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.