۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 591921

تربت جام - مدیرگروه سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی تربت جام از برگزاری مانور بسیج سلامت از برگزاری مانور بسیج سلامت در تربت جام خبر داد .

برگزاری مانور بسیج سلامت در تربت جام

محمودرضا دیدار احمدی صبح امروز در حاشیه مانور بسیج سلامت به خبرنگار قدس آنلاین  گفت: این مانور بسیج سلامت از ۱۵ اسفند اجرایی و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت  و هدف از این ارتقاء در سلامت بوده و باعث می شود با نظارت دقیق به سلامت مردم کمک شود.

وی گفت : فعالیت های نظارتی بدلیل عرضه و تقاضا در روزهای پایانی سال چند برابر شده است و ضرورت دارد این نظارت ها در قالب اکیپ های تیمی در سطح شهر ادامه داشته باشد.

وی اعلام کرد: در سال جاری ۱۲ هزار ۱۸۵ مورد بازرسی انجام شده است و این بازرسی ها می تواند هزینه های بهداشتی را کاهش و به درمان کمک نماید و منجر به کشف ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلو مواد غذایی تاریخ گذشته گردیده  و  معدوم شده است.

مدیرگروه سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی تربت جام در ادامه تاکید کرد: امروز تیم گشت بازرسی خودروها در سطح شهر فروشگاههای مواد غذایی را رصد خواهند کرد و رسالت دانشکده در قبال سلامت جامعه ایجاد نشاط سلامتی خواهد بود.

وی گفت: نظارت بر بر مواد غذایی طی این ایام از ۸صبح تا ۲۰شب خواهد بود و آزمایش مواد غذایی مشکوک توسط تجهیزات جدید بوده که بصورت آنی قابل تشخیص خواهد بود ودر صورت آزمایش کنترل دقیق به آزمایشگاه ارسال و نمونه برداری خواهد شد.

محمودرضا دیدار احمدی به شکایت های مردمی اشاره کرد و افزود: در سال جاری مورد بیشترین شکایت به ثبت رسیده مربوط به پساب های خانگی بوده که بیش از یکهزار مورد ثبت شده که ۲۵۳مورد به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با تاکید براینکه مردم نسبت به خرید مواد غذایی مشکوک هوشیار باشند گفت: بهداشت دانشکده پزشکی تربت جام نسبت به طغیان های غذایی قاطعانه با مراکز پخش برخورد خواهد کرد و مردم می توانند به سامانه ۱۹۰  اطلاع دهند تا نسبت  به این شکایات رسیدگی شود 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.