تربت جام ـ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی از برگزاری جشن ازدواج آسان ۱۰۰ زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام در این شهرستان خبرداد.

برگزاری جشن ازدواج آسان  در تربت جام

حبیب اله آسوده که ظهرامروز در حاشیه جشن ازدواج آسان به تربت جام سفر کرده بود به خبرنگار قدس آنلاین گفت: کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد اهدای جهیزیه‌ به مددجویان را همراه با مشاوره قبل از ازدواج اعطا می کند، گفت: براین اساس طبق بررسی‌هایی که درحوزه فرهنگی انجام شده است کمتر از یک درصد از ازدواج‌هایی که در این نهاد شکل می‌گیرد منجر به طلاق می‌شوند.

با همکاری تولیت آستان قدس رضوی زوجی  در نوبت جهیزیه نداریم

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی اعلام کرد: در حال حاضر با توجه همکاری های خوب تولیت آستان قدس رضوی عروس و داماد در نوبت جهیزیه نداریم و آرزو می کنم که عروس و داماد زیاد شود ودر سال جاری در قالب طرح یاس نبوی به حدود یک هزار زوج جوان کمک شده است. همچنین در حوزه اشتغال برای جوانان حدود ۱۰۰میلیارد تومان در قالب کارگروهی با همکاری آستان قدس رضوی به جوانان پرداخت شده است.

آسوده گفت: در حال حاضر به ۴۰۰هزار مددجو در خراسان رضوی توسط کمیته امداد خدمت رسانی  می شود و ۲۰۰میلیارد تومان در قالب ۹ هزار طرح اشتغالزایی تسهیلات پرداخت شده که این از موهبت های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

هدف کمیته امداد توسعه فرهنگ ازدواج آسان است

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام به خبرنگار قدس آنلاین گفت: برگزاری جشن ازدواج ۱۰۰ زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بمناسبت ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد.

شیرمحمد شاکری افزود: تامین کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد با هدف توسعه فرهنگ ازدواج آسان و افزایش بستر اسلامی و اعتقادی در زمینه ازدواج انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه زوج های جوان تحت حمایت قبل از عقد و ازدواج از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره مند می شوند تصریح کرد: مشاوره در حوزه آشنایی با اصول و مهارت های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوج ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج های جوان ارایه می شود.

وی خاطر نشان کرد: در دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان تحت حمایت، آموزش در زمینه احکام، بهداشت فردی، بهداشت روانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت فرزندان، روش های زندگی سالم، همسرداری، احترام متقابل زوجین و حل مشکلات روحی و روانی توسط مشاوران دینی و مذهبی، مربی بهداشت و مسئول آموزش خانواده و مشاوره ارائه می شود.

دل مشغولی  مهم جوانان جامعه ما ازدواج است

حجت السلام والمسلمین پیرنیا در حاشیه این مراسم با تبریک به زوج های جوان و برگزار کنندگان این جشن باشکوه در هفته احسان و نیکوکاری افزود: بی شک یکی از دل مشغولی ‌های مهم جوانان جامعه ما و خانواده‌های آنها ازدواج و تشکیل زندگی مستقل است که برای رسیدن به آن با مشکلات و موانعی روبه روهستند. هم صحبت شدن با آن‌ها و گوش دادن به حدیث دلشان بسیار مهم و با ارزش است.

امام جمعه موقت تربت جام افزود: اکثر جوانان جامعه ما برای ازدواج با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی مواجه هستند که ازدحام جمعیت، کمبود امکانات و منابع، مسکن و... از دلایل این مشکلات است که این موانع باید با گذشت زمان و از طریق برنامه ‌ریزی ‌های میان مدت و بلند مدت برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات موجود را پندارهای غلط و اغراق آمیز، به جوانان و خانواده‌های آن‌ها تحمیل کرده است گفت: نمونه‌های آن در جامعه ما کم نیست مثلا اعتقاد داشتن به این که جوانی که به خواستگاری می ‌آید باید شغل مناسب و پر درآمد، ماشین، مسکن، تحصیلات بالا داشته باشد و پول زیادی نیز در مراسم عروسی خرج کند. این‌ها مشکلاتی است که می ‌توان با همت و اراده جمعی و واقع‌نگری از میان برداشت.

امام جمعه موقت شهرستان در پایان ضمن درخواست از کلیه مسئولین اجرائی شهرستان، خیرین و نیکوکاران در برگزاری ازدواج های آسان و رواج این فرهنگ حسنه افزود : در این زمینه رسانه‌های ارتباط جمعی و ریش‌ سفیدان و افراد متشخص اجتماعی می‌توانند نقش به سزائی را ایفا کنند و همواره خانواده‌ها را به ساده زیستی و عدم تجملات و تشریفات و الگو گرفتن از زندگی بزرگان دین اسلام دعوت کنند تا خانواده‌ها به این باور برسند که خوشبختی در زندگی به خرج کردن پول زیاد، یا مهریه و بسیار بالا و مهمانی ‌های پر هزینه و ... نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.