خرم آباد-مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از آغاز طرح نظارتی کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۷ در این استان خبر داد.

آغاز طرح نظارتی کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۷ در لرستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ بهرام براری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این طرح با همکاری دستگاه‏ های نظارتی از ۱۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ استمرار خواهد داشت.

براری با اشاره به این که طرح نظارتی کالاو خدمات ویژه نوروز ۹۷ با محوریت اداره کل تعزیرات حکومتی استان و با حضور و مشارکت دستگاه های نظارتی آغاز شده است، افزود: دستگاه های نظارتی وظیفه نظارت بر فرآیند توزیع و عرضه کالا و خدماتی را بر عهده دارند که در شمار کالاهای مصرفی هستند و بیشترین حجم را در بازار به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با بیان این که این طرح در قالب اکیپ های مشترک متشکل از قاضی و نماینده تعزیرات صورت می گیرد اظهار داشت: ناظران دستگاه های نظارتی به صورت میدانی فعالیت های بازار را با اولویت کالاهای اساسی و کالاهای مشمول یارانه مورد بازرسی قرار می دهند.

براری خاطر نشان کرد: از جامعه صنفی انتظار داریم در این ایام بیشترین توجه را در راستای ارائه خدمات به مشتریان و مصرف کنندگان از خود نشان دهند.

وی اضافه کرد: از خریداران و مصرف کنندگان نیز می خواهیم در باب فرهنگ خویش نظارتی همکاری و حمایت همه جانبه را با دستگاه های نظارتی داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان اعلام کرد: مردم و مصرف کنندگان می توانند هرگونه انتقاد، خبر، شکایت، پیشنهاد و ... خود را در خصوص تخلفات احتمالی از طریق سامانه پیامکی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان در میان بگذارند.

براری یادآور شد: درج قیمت بر روی کلیه کالاها و نصب نرخ نامه برای ارائه خدمات به نحوی که برای مشتریان به وضوح قابل رویت باشد، رعایت کمیت و کیفیت کالاها و همچنین ارائه فاکتور به مشتریان از جمله مواردی است که از سوی سازمان های بازرسی کننده مورد توجه خاص واقع خواهد شد.

وی در ادامه به ثبت تخلفات و تشکیل پرونده برای متخلفین در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشتی، دارویی و درمانی و قاچاق کالا و ارز ۸۵۰۰ پرونده در شعب واحدهای شهرستانی در کل استان رسیدگی شده است که در همین راستا بالغ بر ۱۶۱ میلیارد ریال جریمه جزای نقدی برای متخلفین مربوط به این پرونده ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان تصریح کرد: بیشترین ارزش تخلفات ارتکابی و محکومیت ها در حوزه کالا و ارز و کمترین آن ها در حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.