قطر هشدار داده که در صورت تصمیم کنگره آمریکا در تحریم حامیان حماس، قرارداد کلان نظامی با آمریکا را لغو می‌کند.

هشدار قطر به آمریکا درباره لغو قرداد خرید ۳۵ جنگنده اف-۱۵

به گزارش قدس آنلاین، قطر به کنگره آمریکا هشدار داده که در صورت تحریم حامیان حماس قرارداد چند میلیارد دلاری خرید جنگنده از این کشور را لغو می‌کند.

به نوشته وبگاه «المانیتور» قطر قرارداد ۶.۲ میلیارد دلاری را با آمریکا در دسامبر برای خرید ۳۶ فروند جنگنده «اف-۱۵» منعقد کرد.

بر این اساس، سناتور جمهوریخواه «برایان مست» لایحه‌ای را به کنگره ارائه کرده که در صورت قانونی شدن، این قرارداد نظامی به خطر می‌افتد.

این لایحه به دولت ترامپ این امکان را می‌دهد تا فروش تجهیزات دفاعی و صادرات به این کشور را به حالت تعلیق در آورد . قطرنیز در نقطه مقابل اعلام کرده که این مسئله پیشرفت‌های دوجانبه اخیر در مبارزه با تروریسم را تهدید کرده و به طور بالقوه تاثیر منفی بر هزاران پرسنل نظامی آمریکا در قطر می‌گذارد.

المانتیور نوشت که این مسئله قرار است در سفر ما آینده «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به واشنگتن و در آستانه نشست کمپ دیوید مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که «آنتونی زینی» فرستاده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و «تیم لندرکنگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس امروز دوشنبه با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و در خصوص تنش در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس با وی گفت وگو کردند.

در این دیدار محمد بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر در امور سرمایه‌گذاری نیز حضور داشت.

منبع: المانیتور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.