وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعتراف به اشتباهات گذشته در زمینه همکاری با آمریکا،خواهان بهبودی روابط با افغانستان شد.

همکاری با آمریکا اشتباه بود؛ خواهان روابط خوب با افغانستان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعتراف به اشتباهات گذشته، خواهان بهبودی روابط با افغانستان شد.

وی افزود: اگر پاکستان در جنگ افغانستان با آمریکا همکاری نمی‌کرد شکست واشنگتن قطعی بود اما در حال حاضر اسلام‌آباد خواهان بهبود روابط با کابل است.

آصف تأکید کرد: پاکستان یک کشور استراتژیک در منطقه است به همین دلیل آمریکا هنوز هم از این کشور برای تأمین اهداف خود بهره می‌برد.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا ادامه دارد اما خواهان رابطه با این کشور بر پایه احترام متقابل و برابری هستیم.

به گزارش داون، وی افزود: پاکستان در گذشته اشتباهاتی مرتکب شد و تاوان سنگین تصمیمات اشتباه خود را پرداخت کرد اما در آینده با توجه به منافع ملی تصمیم‌گیری می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی در این زمینه معامله نخواهیم کرد.

خواجه محمد آصف اظهار داشت: به علت اجرای سیاست خارجی موثر روابط پاکستان با روسیه در حال گسترش است که این روند را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی افزود: پاکستان برای مبارزه با تروریسم فداکاری زیادی انجام داده است و تا حد زیادی تروریست‌ها را در کشورمان ریشه‌کن کرده‌ایم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان در نشست صلح کابل گفت: با فراموش کردن گذشته به دنبال مذاکره با پاکستان و آغاز دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی با این کشور هستیم.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال ۲۰۱۸ میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی ۱۵ سال گذشته ۳۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

نشست تلاش برای «راه‌های گسترش روابط روسیه و پاکستان» برگزار و دو کشور در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

در این نشست که در اسلام‌آباد برگزار شد «سرگی رایباکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه به نمایندگی از این کشور و «تسنیم اسلم» نماینده ویژه پاکستان در امور اقتصادی شرکت کردند.

چندی پیش «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای پاکستانی خود گفته بود همکاری دفاعی با اسلام‌آباد و پشتیبانی از این کشور برای مبارزه با تروریسم اولویت سیاست خارجی مسکو است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.