یزد- نماینده ولی فقیه دراستان یزد گفت: یکی از روش های رسیدن به قرب الهی خدمت کردن به بندگان خدا می باشد و ما باید اذهان جامعه را متوجه خدا وموهبت های خداوندی کنیم.

 اذهان جامعه  باید متوجه موهبت های خداوندی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، آیت الله محمدرضا ناصری پیش از ظهرچهارشنبه درمراسم جشن نیکو کاری استان که در دبیرستان دخترانه احمد فلاح به صورت نمادین برگزار شد اظهارداشت: باید اذهان جامعه را متوجه خدا وموهبت های خداوندی کنیم و خدمت به نیازمندان از نعمت های الهی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است .

وی با اشاره به روایتی از امام علی علی السلام واینکه درسه روز روزه داری افطار خود را به فقرا و نیازمندان دادند، افزود: خداوند در قرآن از پاداش بزرگ کمک به نیازمندان خبر داده است .

ناصری تصریح کرد: دردیداراخیری که با جامعه پزشکی استان داشتم خطاب به پزشکان تاکید کردم امروز پزشکان علاوه بر درمان بیماری ها ی جسمانی افراد باید آنها را متوجه خدا درمانی نیز بکنند و دراین راه نیز گامهای مهمی بردارند.

وی خاطر نشان ساخت: فرهنگ همیار ی و کمک به همنوع باید درجامعه ترویج شود و ما باید به فکر نیازمندان باشیم و بدانیم کارهای خیر ازباقیات و صالحات می باشد.

ترویج فرهنگ حسنه کمک به همنوع

مدیر کل کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم اظهارداشت: برگزاری نمادین این مراسم  حاوی دو پیام مهم می باشد اول اینکه  باعث تبلیغ و ترویج فرهنگ حسنه کمک به همنوع در جامعه می شود  و دانش اموزان در راه سفیران معنوی بین خانواده و جامعه می باشند . 

محسن علیزده افزود: پیام دوم این مراسم این است که دانش اموزان در داخل مدرسه از مشکلات دیگر دوستان خود غافل نیستند و با رعایت عزت نفس آنها را کمک می کنند .

مراسم جشن نیکو کاری د ر۱۸۰۰مدرسه استان برگزار می شود

معاون پرورشی آموزش پرورش استان نیزدراین مراسم گفت: مراسم جشن نیکوکاری در ۱۸۰۰مدرسه استان برگزار می شود و فرهنگ سازی برای کمک به نیازمندان مهمترین هدف این جشن می باشد .

علی سرداری افزود : شناخت نیازمندان و کمک به آنها باید در جامعه نهادینه شود  و خوشبختانه دانش آموزان استان درتمام طول سال چه به صورت مادی و معنوی و چه به صورت تحصیلی  برای کمک به دوستان خود تلاش می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.