کمیسر حقوق بشر سازمان ملل بر این باور است که مسلمانان روهینگیا با قتل عام و کشتار دسته جمعی در استان راخین میانمار روبرو شده‌اند.

سازمان ملل: مسلمانان روهینگیا قتل عام شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، زید رعد الحسین کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: من قویا نسبت به این مساله مظنون هستم که از ماه اوت تاکنون، کشتار دسته جمعی و قتل عام علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار اتفاق افتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش های مربوط به تخریب گورهای دسته جمعی در میانمار نشان می دهد که یک تلاش عمدی از سوی مقام های رسمی میانمار وجود دارد که قصد دارند شواهد مربوط به جنایات احتمالی از جمله جنایت علیه بشریت را از بین ببرند.

زید رعد الحسین گفت: بیانیه اخیر دولت میانمار که بر اساس آن ۷ سرباز و ۳ مامور پلیس به خاطر کشتار ده مرد روهینگیایی مجازات خواهند شد، اصلا کافی نخواهد بود.

این در شرایطی است که اندریو گیلمور دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشر پس از سفر ۴ روزه به منطقه کاکس بازار بنگلادش و دیدن از اردوگاه های آوارگان روهینگیا اظهار داشت: پاکسازی قومی روهینگیا از سوی میانمار ادامه دارد. تصور نمی کنم که بتوانیم به جمع بندی دیگری از آنچه که در منطقه کاکس بازار دیده و شنیده ایم، دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.