یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : طرح نوروزی آرامش بهاری در ۶۰بقعه متبرکه و امامزاده استان از ۲۵اسفند ماه تا ۱۵فرورین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود .

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۶۰بقعه و امامزاده استان یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین زارع زاده  پیش ازظهرچهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی ،  خدمات رسانی به میهمانان نوروزی استان از مهمترین اهداف این طرح است .

وی از حضور ۹۰مبلغ  اعزامی از قم و ۵۰مبلغ بومی استان در  بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود : اقامه نماز جماعت و بر پایی خیمه های معرفت که شامل بخشهای مختلف از جمله کودکان و نوجوان است در قالب این طرح اجرا می شود.

حجت الاسلام زارع زاده  تصریح کرد: ویژه برنامه های متنوعی ازجمله برنامه تحویل سال و اجتماع منتظران در ۲امامزاده شاخص استان یعنی امامزاده سید جعفرمحمد(ع) و امامزاده جعفر(ع) برگزار می شود. در ایام عیدنوروز هم در ۳امامزاده شاخص استان امامزاده سید جعفرمحمد (ع) ، امامزاده جعفر(ع) وامامزاده شاهزاده فاضل کرسی های حفظ قرآن و قرائت قران برگزار می شود .

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان از سند دار شدن ۲۶۱هکتاراراضی موقوفه استان خبر داد و گفت : درمجموع برای ۲۵درصد از اراضی موقوفه استان سند مالکیت اخذ شده و پرداخت نشدن حق موقوفات مستاجرین وقف از مهمترین مشکلات ما است. خوشبختانه با توافقاتی که با برخی  ادارات داشتیم قرار شده حق موقوفات پرداخت شود .

وی افزود : اسکن و بارگذاری اوراق و اسناد موقوفات و رقبات استان در سامانه جامع ثبت موقوفات آغاز شده است که تا پایان سال ۹۰هزار برگ اسناد در این سامانه ثبت شده و ۵۵۰جلد سند صادرشده مربوط به ۸۵۰رقبه است که مساحت آنها شامل ۲۰۶هکتار است.

 حجت الاسلام زارع زاده  در مورد موقوفات جدید استان خاطر نشان ساخت: در سال جار ی۶۴مورد وقف جدید صورت گرفته و شهرستانهای یزد، تفت و اردکان دارای بیشترین تعداد وقفیات بودند. استان یزد از نظر تعداد موقوفات در رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبات در رتبه ۱۰کشوری قرار دارد و بیش از ۶۸درصد وقفیات استان در حوزه کشاورزی است .

وی با بیان اینکه وقف قرآنی در استان یزد مهجور مانده گفت: در این زمینه رسانه ها باید ما را یاری کنند . خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که در این زمینه در سال جاری انجام شده  ۶وقف قرآنی در این اداره به ثبت رسیده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.