قزوین_ استاندار قزوین گفت: ایجاد فرصت های شغلی در روستاها با اجرای طرح های اقتصادی از طریق تسهیلات بانکی ارزان قیمت رویکرد دولت به منظور توسعه این مناطق است.

اشتغالزایی، رویکرد دولت برای توسعه روستاها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان قزوین با تبیین سیاست های دولت در زمینه اشتغال روستایی، افزود: قصد ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را داریم و به دنبال توزیع پول در این مناطق نیستیم بلکه باید به سمت ایجاد فرصت های شغلی مطمئن در این نقاط باشیم.

وی اضافه کرد: در اجرای سیاست های حوزه اشتغال، تابع مقرارتی هستیم که به ما ابلاغ شده تا توقعاتی برای مردم به وجود نیاید.

استاندار قزوین ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات روستایی در استان قزوین ثبت نام کرده اند که بیش از ۲ هزار نفر که واجد شرایط نبوده، حذف شده اند؛ بنابراین در این خصوص باید به گونه ای اقدام کرد که موجب ناراحتی و نارضایتی مردم نشود.

زاهدی افزود: پیشبرد اشتغال روستایی و پایدار توسط رییس جمهوری مورد تأکید است و حتما باید با دقت و سرعت آن را پیش برد زیرا ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه ها و استان ها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در ارائه آمار مربوط به اشتغال باید دقت بیشتری داشته باشیم چرا که در گذشته در این زمینه دقت زیادی وجود نداشت.

استاندار قزوین ادامه داد: هرچه به سمت استفاده از فناوری نوین پیش می رویم، می توانیم با دقت بیشتر در ارائه آمارها عمل کنیم.

وی افزود: با تمام تلاش ها برای ارائه آمار دقیق، برخی آمارها نیز به نادرستی نیز ارائه می شوند به گونه ای که در استان قزوین از ۲۴ هزار بیمه شده جدید قالی بافی با یک بررسی ۱۳ هزار بیمه شده حذف شدند.

زاهدی ادامه داد: البته اگر کارت ملی هوشمند اجرایی شود بسیاری از مشکلات آماری حل شده و شفاف سازی زیادی ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.