سنندج- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از برگزاری جشن نیکوکاری در یک‌ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خبرداد.

برگزاری جشن نیکوکاری در ۱۷۰۰ مدرسه کردستان/پیش‌بینی جمع‌آوری ۱.۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرسول شیخی‌زاده در مراسم زنگ نیکوکاری که صبح در مدرسه بعثت شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه می‌دانیم و به این نکته واقف هستیم که یکی از مهم‌ترین کارهای ارزشی ما در جامعه که هم تاکید بزرگان دین ما و حتی ادیان دیگر است بحث رسیدگی به وضعیت محرومین و نیازمندان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که در جامعه ما به این مهم توجه خاصی دارند و تمام جامعه از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و قاطبه جامعه به این مسئله اهمیت می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: بحث توجه به کرامت انسانی و نوع‌دوستی مسئله‌ای است که مختص تمام جوامع اسلامی بوده و به یک جامعه خاص خلاصه نمی‌شود.

شیخی‌زاده با بیان اینکه فرهنگ نیکی به دیگران باید همواره در جامعه ما جاری و ساری باشد، اذعان داشت: امروز خیرین زیادی با زبان، قلم و مال خود در راستای حمایت از نیازمندان تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف دستگیری از محرومین و نیازمندان است و در هر سازمان، نهاد و موسسه‌ای انجام شود، قابل تقدیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه جشن نیکوکاری از ۱۶ تا ۱۸ همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، گفت: جشن زنگ نیکوکاری امروز در یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه در حال برگزار است.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی فردا نیز در میادین اصلی شهرهای استان در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردم نوع‌دوست و خیر فعال خواهند بود.

وی به میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان کمک‌ نقدی و غیرنقدی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری و قبل از آغاز سال نو در بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان  تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای سال جاری، جمع‌آوری یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌ تومان کمک‌ نقدی و غیرنقدی در جشن نیکوکاری است.

شیخی‌زاده احیاء و ترویج بیش از پیش سنت حسنه نیکوکاری را در جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید اجازه دهیم این سنت‌های ارزشی که از دستورات دین اسلام است در جامعه ما به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان اذعان داشت: قطعا برگزاری این دست برنامه‌ها و مراسمات می‌تواند بستر خوبی برای ترویج بیش از پیش سنت حسنه احسان و نیکوکاری در جامعه باشد.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.