سراوان -مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در شهرستان سراوان و توابع آن نیازمند توجه جدی است بطوری که باعث نارضایتی مردم این مناطق شده است.

مشترک  مورد نظر در دسترس نیست!

قدس آنلاین –گروه استانها-حسین سپاهی: تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است می توان گفت در عصر کنونی و بهتر بگوییم قرن ۲۱ بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی ، آموزشی و... از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در شهرستان سراوان و توابع آن نیازمند توجه جدی است بطوری که باعث نارضایتی مردم این مناطق شده است .

تقویت زیرساخت های مخابرات، اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در بخش ها و روستاهای شهرستان  سراوان از ضروریاتی است که باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود و بستر استفاده عادلانه و همگانی از آن برای شهروندان چه در مرکز شهرستان و چه در بخش ها و روستاهای دور افتاده آن میسر شود.

شهرستان مرزی سراوان نیازمند توجه بیشتر مسئولان

رحمان بخش درازهی یکی از فرهنگیان بازنشسته بخش بم پشت از توابع شهرستان مرزی سراوان  گفت: در شهرستان مرزی سراوان علی الخصوص بخش بم پشت در زمینه زیر ساخت های مخابرات، دسترسی به اینترنت، ضعف آنتن دهی تلفن همراه و برخی مسائل دیگر دچار مشکلاتی است که توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

وی گفت :امروزه بیشتر کارها از جمله پرداخت فیش های آب، برق و تلفن، بیمه ها، ثبت نام دانشگاه ها و شرکت ها و ....   الکترونیکی انجام می شود و این موضوع برای اهالی بخش بم پشت مشکل ساز شده است.

این فرهنگی بازنشسته اظهار داشت : در بخش بم پشت فقط در سیرکان که مرکز بخش است مردم دارای تلفن ثابت هستند  اما در سایر دهستانهای بخش بم پشت مردم از نعمت تلفن ثابت و اینترنت محروم هستند.

درازهی گفت: اکنون با پیشرفت سیستم بانکی و برخورداری بانک ها از جدید ترین سیستم ها و نرم افزارها یعنی تلفن بانک و موبایل بانک ها و.... برای رفاه حال مشتریان خود و همچنین انجام برخی از امورات بانکی مردم توسط دستگاه های الکترونیکی مانند دستگاه های خودپرداز، باتوجه جمعیت ۳۶هزار نفری  بخش بم پشت فقط یک بانک  در مرکز این بخش وجود دارد که در اکثر مواقع سیستم ها قطع است. متاسفانه برای پرداخت قبوض آب ، برق و...به دلیل ضعف در آنتن دهی و عدم اینترنت  و نبود بانک دولتی مجبوریم مسافت ۱۹۲ کیلومتری رفت و برگشت از بم پشت به سراوان را طی کنیم،  چه بسا افرادی که وسیله نقلیه نداشته و با پرداخت مبلغ بیست هزار تومان خود را به  شهررسانده و به امورات خود می پردازند.

وی گفت : اگر در این بخش اینترنتی وجود داشت و یا آنتن دهی شبکه تلفن همراه قوی و یا بانک دولتی وجود داشت مردم راحت تر به کارهای خود می پرداختند و هزینه های  اضافی از روی دوششان برداشته می شد که این موضوع باعث گلایه شدید اهالی بخش بم پشت شده است.

درازهی ادامه داد :همیشه  از زبان مسئولان می شنویم که باید محرومیت مناطق محروم را از بین برد ولی متاسفانه گاهی شعارها پررنگ تر از عمل ها می شود.

پسکوهی یکی دیگر از اهالی دهستان پسکوه از توابع شهرستان سیب و سوران از ضعف آنتن دهی شبکه تلفن همراه و اینترنت گلایه کرد و به خبرنگار ما گفت: متاسفانه  برای رفع این مشکل از سوی مسئولان تا به امروز هیچگونه  اقدام چشمگیری صورت نگرفته است .

وی گفت: جا دارد مسئولان با توجه به عصر ارتباطات در این زمینه چاره اندیشی کنند .

دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

با توجه به گلایه مندی مردم بخش بم پشت و دهستان پسکوه از توابع شهرستانهای سراوان و سیب و سوران خبرنگار ما موضوع را از محمد باسط درازهی نماینده مردم  شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان جویا شد.

محمد باسط درازهیعنوان کرد:  با توجه به گلایه مندی مردم و رفع مشکلات آنها  با مهندس «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دیدار و در زمینه مشکلات استان و حوزه انتخابیه خود گفت و گو کردم .

وی افزود: در این دیدار با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از جوانترین استانهای کشور است و مسافت مراکز شهرستانها و روستاهای آنها بسیار بالا است که عزم جدی برای تحت پوشش قرار دادن خطوط تلفن و اینترنت پرسرعت را می طلبد.

نماینده مردم  شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان با بیان اینکه در قرن بیست و یکم دنیا به سمت و سوی کسب و کار اینترنتی روی آورده است و استان سیستان و بلوچستان با تحصیل کرده ها و جوانان بیکار زیادی که دارد نمی تواند به خوبی از این ظرفیت استفاده کند و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خواستار تقویت زیر ساخت ها و افزایش سرعت نسل جدید اینترنت همراه در استان شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از قطع ارتباطات تلفن خانگی و همراه در دهستان پسکوه، دهستان سیب و بخش بم پشت به صورت مکرر و عدم پوشش سراسری اینترنت همراه در حوزه انتخابیه اش  انتقادکرد.

در پایان، مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور انتقال شبکه فیبر نوری به صورت زیر زمینی در حوزه انتخابیه  وی را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.