یزد- به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح ملی «کتابخانه‌گردی» همزمان با سراسر کشور در ۱۰ کتابخانه منتخب شهرستان‌های مختلف یزد آغاز به کارکرد.

طرح «کتابخانه‌گردی» در ۱۰ کتابخانه منتخب استان یزد آغاز شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد روز پنج‌شنبه در آغاز اجرای این طرح درگفتگو باخبرنگاران اظهار داشت: همزمان با چهاردهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «کتابخانه‌گردی» در روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند با هدف معرفی خدمات و فعالیت‌های کتابخانه به عموم مردم، مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در سراسر کشور اجرا می‌شود و در استان یزد نیز ۱۰ کتابخانه منتخب در شهرستان‌های مختلف میزبان مردم، مسئولان و اصحاب فرهنگ خواهند بود. 

دوست فاطمی‌ها افزود: طرح ملی «کتابخانه گردی» در ۱۰کتابخانه منتخب استان برگزار می شود و در این طرح هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم، مسئولان و فرهیختگان جامعه و اصحاب فرهنگ و رسانه با کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها می باشد، 

وی به عضویت رایگان همه شرکت‌کنندگان در طرح کتابخانه‌گردی نهاد اشاره کرد و گفت: افرادی که در روز هفدهم اسفندماه در یکی از کتابخانه‌های منتخب طرح کتابخانه‌گردی حضور یابند، می‌توانند با دریافت برگه عضویت رایگان کتابخانه‌ها، تا پایان سال جاری به عضویت رایگان در یکی از کتابخانه‌های استان درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در هریک از شهرستان‌های ده‌گانه استان، یک کتابخانه به عنوان کتابخانه منتخب طرح  در روز کتابخانه‌گردی، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی افزود: کتابخانه‌های مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان ابرکوه،آیت‌الله حایری درشهرستان اردکان، امام صادق(ع) در شهرستان اشکذر، محمد مفیدی در شهرستان بافق، عطایی در شهرستان بهاباد، دکتر واحد در شهرستان تفت، حضرت ولی‌عصر(عج) در شهرستان خاتم، شهید مطهری در شهرستان مهریز، مرکزی شهرستان میبد و کتابخانه عمومی رئیس فرهمند در شهرستان یزد، در این روزمیزبان طرح کتابخانه گردی خواهند بود.

دوست فاطمی‌ها همچنین ادامه داد: همزمان با اجرای طرح کتابخانه‌گردی در شهرستان یزد که در کتابخانه رئیس فرهمند برگزار می‌شود،  مراجعان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۸ با حضور در این کتابخانه با کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: در این مراسم  کتابخانه رئیس فرهمند پس از پایان عملیات بهسازی و جذاب‌سازی، به صورت رسمی بازگشایی می شود.

حمایت شهروندان ومسئولان، باعث ارتقای کیفیت کتابخانه‌های عمومی شهرمی شود

رییس شورای هماهنگی شهرها و روستاهای دوست دار کتاب کشور نیز دراین مراسم از مردم استان و شهر یزد دعوت کرد در این  روز با حضور در کتابخانه‌های منتخب استان، در طرح کتابخانه‌گردی شرکت کنند.

مهدی جمالی‌نژاد با تبریک سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مرم شهر جهانی یزد خواست با حضور در کتابخانه رئیس فرهمند این شهر، در طرح کتابخانه‌گردی شرکت کنند.

شهردار شهر یزد با اشاره به اینکه این کتابخانه در سال جاری و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان و شهرداری یزد بهسازی و آماده بهره‌برداری شده ، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت شهروندان و همدلی مسئولان، بتوانیم کیفیت کتابخانه‌های عمومی شهر جهانی یزد را ارتقا دهیم.

کتاب، رسانه اول مردم فرهیخته و فرزانه است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد تأکید کرد: مردم و مسئولان یزد در حرکت فرهنگی کتابخانه‌گردی شرکت فعال خواهند داشت.

احمد پهلوانیان با بیان اینکه کتاب، رسانه اول مردم فرهیخته و فرزانه است، اظهار داشت: راز شادابی و پویایی و فرزانگی یک شهر، اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به برگزاری طرح کتابخانه‌گردی در سراسر کشور، تصریح کرد: ۱۷ اسفند سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است. در این روز مسئولان و اصحاب فرهنگ، اندیشه، هنر و رسانه در کنار  مردم استان از کتابخانه‌های عمومی منتخب استان یزد در قالب طرح «کتابخانه‌گردی» دیدن می‌کنند.

این مسئول فرهنگی در استان یزد از مردم و مسئولان خواست در کنار هم در این حرکت فرهنگی شرکت کنند.

طرح ملی «کتابخانه‌گردی» به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس نهاد روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶ با حضور مردم، مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کتابخانه‌های عمومی منتخب کشور اجرا می‌شود و در استان یزد این طرح در۱۰کتابخانه منتخب شهرستان از ساعت ۸صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۸ادامه دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.