شهرکرد-معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای مشارکت مردم در حوزه سلامت باید کانون سلامت در محله ها احداث شود و هر محله یک کانون سلامت داشته باشد.

کانون های سلامت محله باید در  همه شهرها راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار قدس ٖآنلاین، محمد هادی ایازی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در همایش مجمع سلامت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمام دستگاه های اجرائی در سلامت جامعه نقش دارند گفت: حداکثر نیروهای حوزه سلامت و درمان ۲۵ درصد را تشکیل می دهند و مابقی وظایف حوزه سلامت باید در اختیار مردم و سایر دستگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: سالیانه ۳۳۳ هزار نفر در سال مصدوم و مجروح حوادث رانندگی که حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی در طول سال باید جوابگوی این تعداد مصدوم بوده و همچنین سالانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر دچار سوختگی های شدید و خفیف می شوند.

ایازی تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها حوزه سلامت و درمان دخیل نبوده و تمامی ارگان ها و حتی خود مردم در راستای داشتن جامعه ای سالم نقش مستقیم و موثر دارد و این مسئله بسیار مورد اهمیت است که دستگاه ها نقش خودشان را بخوبی ایفا کنند.

معاونت اجتماعی وزارت بهداشت افزود: اگر بخواهیم مسائل حوزه سلامت پیشرفت داشته باشد باید در تمام سیاست ها موضوع سلامت در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نظام سلامت باید در تمام مأموریت های خود به سمت مردم ،تشکل های اجتماعی، نهادها و دستگاه های اجرائی حرکت کند تا بتوان از این ظرفیت عظیم در راستای سلامت جامعه مدد جست.

ایازی افزود: اگر  کشورهای توسعه یافته دنیا توانستند موفقیت های چشم گیری در حوزه سلامت و درمان کسب کنند  عامل آن مردم آن کشورها بودند که مسئله سلامت را در تمامی حوزه ها و بخش های زندگی جای دادند و مفهوم اجتماعی شدن نظام سلامت یعنی مشارکت مردم و دستگاه ها.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست های کلی نظام سلامت گفت: افزایش آگاهی،‌ مسئولیت پذیری،توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد و خانواده در جامعه از جمله سیاست های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به راه اندازی کانون های سلامت در محله ها گفت: برای مشارکت  مردم در حوزه سلامت باید کانون سلامت در محله ها احداث شود و هر محله یک کانون سلامت داشته باشد که مردم مشارکت مستقیم در سلامت خود داشته و محورهای سلامت خود را بررسی و اجرا کنند. یکی از وظایف توانمند سازی مردم در حوزه سلامت تشکیل کانون های سلامت است.

ایازی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از مردم از برخی از بیماری های خود بی اطلاع هستند خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد از افرادی که دچار بیماری دیابت هستند متاسفانه هیچ اطلاعی ندارند که با تشکیل کانون های سلامت محله ای و دخالت مستقیم مردم در حوزه سلامت باعث آشنایی افراد با بیماری های خود می شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید رسالت و وظیفه خود را در راستای آگاه سازی مردم در حوزه سلامت انجام داده و برای آگاهی بخشی مردم در این حوزه گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.