در پی اعمال سیاست تعرفه‌ای از آمریکا بر دیگر کشورها اتحادیه اروپا هم تصمیم گرفته است بر طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه‌ای ۲۵ درصدی منظور شود.

اقدام تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا علیه ترامپ/ برای محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه‌ ۲۵ درصد اعمال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود بر اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد عقب‌نشینی نکرد اتحادیه اروپا بنا است در اقدام تلافی‌جویانه تعرفه ۲۵ درصدی برای طیف وسیعی از کالاهای آمریکا در نظر بگیرد.

هفته گذشته ترامپ اعلام کرد که تعرفه ۲۵ درصد برای صادرات فولاد و ۱۰ درصد برای آلومینیوم اعمال می‌کند و همچنین گفت که محدودیت‌های مشابهی را برای محصولات دیگر در نظر خواهد گرفت. این اقدام بلافاصله انتقادات شدید بین‌المللی را در بر داشت.

این در حالی است که آمریکا هم پیمان اصلی کشورهایی نظیر اتحادیه اروپا و کانادا است با این حال آنها گفته‌اند اگر ترامپ به این تهدیدات خود ادامه دهند آنها هم اقدامات تلافی جویانه خواهند داشت.

بنابر این اتحادیه اروپا در نظر دارد که در مقابل این اقدام آمریکا آنها هم تعرفه ۲۵ درصدی برای ۳و نیم میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی در نظر بگیرند. این تصمیم از سوی کمیته اروپایی صادر شده است.

بر اساس این گزارش این تعرفه از سوی اتحادیه اروپا شامل طیف گسترده‌ای از کالاهای مصرفی به ارزش یک میلیارد یورو و برای محصولات کشاورزی به ارزش ۹۵۱ میلیون یورو و دیگر محصولات صنعتی وارداتی از آمریکا و به ارزش ۸۵۴ میلیون یورو خواهد بود.

در بین اینها انواع موتورسیکلت، محصولات جین، انواع مشروبات الکلی،‌ انواع لوازم آرایشی، قایق‌های تفریحی، آب‌میوه،‌ذرت و فولاد دیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه هشدار داد که تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم می‌تواند جهان را به رکود عمیقی فرو ببرد و به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد از این تصمیم خود برگردد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.