کرج - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان البرز با بیان اینکه تدوین نقشه مناطق بحرانی از حیث تصرفات از ۲سال گذشته بطور جدی در حال انجام است، گفت : حدود یک هزار هکتار زمین در استان البرز آزاد سازی شده است.

 ۲۴ هزار همیار طبیعت در البرز فعالیت دارند/آزاد سازی یک هزار هکتار زمین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حامد فرضی صبح امروز پنج شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه منابع طبیعی البرز که به مناسبت روز درختکاری در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه کاشت درخت، نگهداری و حفظ آن اهمیت بالایی دارد، گفت: استان البرز به دلیل افزایش جمعیت و مهاجر پذیری بالا با دو بحران مواجه است.

وی افزود: این بحران ها شامل تغییرات اقلیمی و مدیریت نامناسب در بهره برداری از منابع طبیعی می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز با وسعت بیابانی که دارد کانون ریزگردها شده افزود: در صورت تداوم، این اتفاق می تواند در توسعه کشاورزی و زیست محیطی اثرات خطرناکی داشته باشد.

 فرضی در ادامه گفت:  رویکرد اصلی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور بر محور مشارکت و حضور مردم در حفاظت از منابع طبیعی است.

وی با اعلام اینکه فعالیت ۲۴هزار همیار طبیعت در استان نشان از توجه جدی به حفظ منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: استان البرز در حفظ منابع طبیعی نسبت به سایر استان ها پیشگام بوده است.

فرضی اضافه کرد: با مشارکت مردمی  و طی هماهنگی با دولت اقدامات موثری در حفظ و نگهداری منابع طبیعی صورت گرفته است وحفظ این صیانت بدون حضور مردم امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه استان البرز با مساحت ۵ هزار و۸۰۰ کیلومترمربع حدود ۴۴۰هزار هکتار عرصه طبیعی و ملی دارد، تصریح کرد: ارزش افزوده اراضی آزاد شده ۳۴۰ میلیارد تومان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اقدامات نظارتی انجام گرفته، افزود: خوشبختانه میزان تصرف اراضی ملی در البرز کاهش داشته و اقداماتی ازجمله آگاه سازی روستائیان در حریم رودخانه ها و زمین ها، نقش موثری در این مهم داشته است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی گفت‌: تدوین نقشه های مناطق بحرانی از حیث تصرفات از دو سال پیش بصورت جدی در حال پیگیری است و حدود یک هزار هکتار زمین در استان البرز آزاد سازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.