کرج- استاندار البرز با اشاره به ضرورت ایجاد ممنوعیت در ورود نیروهای غیر مجاز به کار گفت: سیاست صدور ویزا در بحث پروانه کار کارگران افغانی باید مورد بازنگری قرار گیرد.

ضرورت ایجاد ممنوعیت برای ورود نیروی کار غیرمجاز به البرز

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز محمدعلی نجفی صبح  امروز پنجشنبه در جلسه  کارگروه امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اظهار کرد: پایش دائمی و مستمر دستگاه ها  و برخورد با تکدی گری به جد در دستور کار قرار گرفته و وظایف شهرداران نیز به ویژه در ایام نوروز به مناطق شهری اعلام گردد.

استاندار البرز افزود: پیگیری اقدامات لازم پیرامون ایجاد بسترهای راه اندازی اردوگاه ویژه اتباع و مهاجرین خارجی  بمنظور اجرای مر قانون در دستور کار اداره کل اتباع استان قرار گیرد.

نجفی خطاب به مسئولان اداره کل اتباع با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه ها باید نسبت به حساسیت موضوع وظایف خود را جدی تر پیگیری کنند گفت: باید تعامل خود را با دستگاه ها بمنظور اجرای قوانین، بیشتر کنید هر چند همکاری خوبی با نیروی انتظامی در این زمینه وجود دارد اما نیاز است که تعامل و همکاری با دستگاه ها بیش از این باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تک تک ایجاد فرصت های شغلی بسیار غصه خورده شده است افزود: هر روز که یک آمار از افزایش تعداد اشتغال به گوش ما می رسد خوشحال می شویم و انرژی می گیریم.

استاندار البرز بیان کرد: هر چند افرادی که با مجوز قانونی وارد کشور می شوند نباید تحقیر شوند اما اینکه مرتکب خلاف شوند و شغل های حساس را اشغال کنند برای ما قابل قبول نیست.

نجفی  با تاکید بر اینکه نباید فضا را برای عرض اندام اتباع غیرمجاز فراهم کرد گفت: البرز جاذبه هایی دارد که در سایر استانها وجود ندارد و این از وظایف ما است که اجازه ندهیم فضای اشتغال استان تنگ تر شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده ای از ظرفیت نیروی کار در بخش صنایع وجود دارد تاکید کرد: نظارت بر کارکرد امور اصناف در بحث بکارگیری نیروهای غیرمجاز با  مسئولیت اداره کل صنعت معدن و تجارت باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

نجفی نظارت بر تصاحب بازار کار بخش کشاورزی را نیز مهم خواند و گفت: مدیریت حوزه کشاورزی باید پر رنگ تر و نظارت ها بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.