ایرانشهر-طرح کتابخانه گردی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ایرانشهر در کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر برگزار شد.

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه خاتم الانبیاء شهرستان ایرانشهر برگزارشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مراسمی با حضور ابوالقاسم برشان، معاون فرماندار ویژه ایرانشهر و اعضای شورای اداری، حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی امام جمعه، سرهنگ پاسدار حسین پودینه فرمانده سپاه ایرانشهر و هیات همراه، دکتر عبدالواحد بامری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولایت و اعضای کانون ادبی شهرستان در  کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

در این مراسم مدعوین ابتدا از بخش های مختلف کتابخانه بازدید به عمل آوردند سپس وحید بامری مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر ضمن خوش آمدگویی در مورد اهم برنامه های فرهنگی که در کتابخانه های شهرستان و همچنین طرح کتابخانه گردی و اهداف آن نکاتی را ارائه کردند.

وحید بامری هدف از برگزاری این مراسم را  تعامل بیشتر بین مسئولین و ایجاد ساز و کارهایی در جهت تشویق و ترغیب مسئولین و مردم به کتابخوانی دانست.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر نیز فرهنگ کتاب خوانی را ضرورتی مهم و اجتماعی برشمرد و از کارهای فرهنگی  و خدمات ارزنده ای که توسط کتابداران شهرستان صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه ایرانشهر، مسئولین و عموم مردم را به گسترش فرهنگ کتابخوانی دعوت کرد.

همچنین در ادامه ابوالقاسم برشان، معاون فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر کارهای صورت گرفته در کتابخانه ها را ارزشمند دانست وافزود : برای شناسایی بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی دربین مردم باید تلاش های بیشتری صورت گیرد .

وی خواستار افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان شد.

در این مراسم اعضای کانون ادبی کتابخانه خاتم الانبیاء (ص) ایرانشهر  به اجرای سرود پرداختند وحجت الاسلام ابطحی امام جمعه ایرانشهر با سرایش اشعار از این محفل گرم تقدیر کرد و محافل شعرخوانی را فرهنگ مورد علاقه مقام معظم رهبری دانست.

 در حاشیه این مراسم قصه گویی توسط سرکار خانم کریم زایی فعال در حوزه کودک و نوجوان انجام شد. همچنین برنامه های دیگری شامل آموزش خطاطی، نقاشی و کاردستی،اریگامی و... اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.