رشت_ امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی وضعیت مالی مسئولان گفت: باید مشخص شود برخی مسئولان چرا با پارتی‌بازی و استفاده از حقوق‌های نجومی برای خود ثروت‌اندوزی کرده‌اند.

وضعیت مالی مسئولان باید برای مردم شفاف‌سازی شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی ظهر امروز در نماز جمعه شهر رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: انسان باید در تمامی امور با خداوند متعال مانوس باشد.

امام جمعه موقت رشت ضمن بررسی ابعاد متفاوت شخصیت حضرت زهرا(س) عنوان داشت: زنان جامعه ما اگر زندگی حضرت زهرا(س) را به طور کامل بررسی کنند قطعا" از او الگو می‌گیرند.

صدیق عربانی با انتقاد از اینکه برخی افراد می‌گویند حضرت زهرا(س) نمی‌تواند برای زنان امروزی الگو باشد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) مادر یازده امام بوده و سراپا عفت است‌.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(ع) خاطرنشان کرد: در طول مدت حیات حضرت زهرا(س) هیچ نامحرمی چهره او را ندید اما متاسفانه امروز دشمن در تلاش است تا حجاب و عفت را در میان جوانان ایران کم ‌ارزش کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نباید حجاب را امری اختیاری دانست زیرا حجاب از ضروریات و واجبات دین اسلام است و باید کاری کرد تا زنان و دختران به حقیقت فلسفه حجاب پی ببرند.

صدیق عربانی با اشاره به فضایل حضرت زهرا(س) ابراز داشت: کسانی که می‌گویند عاشق حضرت زهرا(س) هستند باید در عمل این را ثابت کنند و سیره او را در زندگی خود اجرا کنند وگرنه اینکه به زبان فقط بگویند فاطمه زهرا(س) را دوست دارند کافی نیست.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مادران در تربیت نسل‌های آینده اظهار داشت: مادر باید در ادبستان دامانش فرزندانی با اخلاق و صالح پرورش دهد و برای این کار ابتدا خودش باید صالح و پاک باشد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در اروپا و غرب زن را به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند و او را ابزاری برای رفع امیال خودشان می‌دانند تصریح کرد: زنان ما باید قدر اسلام را بدانند که آن‌ها را مکرم، باارزش و والامقام می‌داند.

صدیق عربانی با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) خاطرنشان کرد: اهل‌ بیت(ع) حجت خداوند متعال بر مردم هستند و حضرت فاطمه زهرا(س) حجت خداوند بر ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در کشور که مانع ازدواج جوانان شده است عنوان داشت: زنان و دختران زمانی که با حجاب نامناسب در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند ذهن جوانانی که امکان ازدواج را ندارند مشغول می‌کنند که باعث اذیت شدن آن‌ها می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی وضعیت مالی مسئولان اظهار داشت: باید مشخص شود برخی مسئولان چرا با پارتی‌بازی و استفاده از حقوق‌های نجومی برای خود ثروت‌اندوزی کرده‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تاکید بر لزوم ساده‌زیستی مسئولان عنوان داشت: امروز مردم مسئولان و مدیرانی را می‌خواهند که امانت‌دار باشند و همانند مردم زندگی کنند.

امام جمعه موقت رشت، مقام معظم رهبری را خط قرمز ملت ایران دانست و ابراز داشت: امروز برخی افراد با قلم‌زدن‌هایشان به رهبری توهین می‌کنند اما باید بدانند مردم روی رهبرشان حساس هستند و اگر بخواهند اهانت‌کنندگان را از روی زمین برمی‌دارند.

صدیق عربانی با اشاره به نزدیکی ایام چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: هیچ مسلمانی نباید آرامش مردم را بر هم بزند و من از دادستانی می‌خواهم که با جدیت با برهم زنندگان آسایش مردم برخورد کنند.

وی با اشاره به دستور فرماندار رشت در راستای زیباسازی معابر عمومی ابراز داشت: از فرماندار رشت می‌خواهم اجرای این دستور را با جدیت پیگیری کند زیرا استان گیلان میزبان مسافران زیادی است.

امام جمعه موقت رشت رژیم اشغالگر قدس را سگ نگهبان آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که ایران درباره مسائل موشکی مذاکره نکرده و آن‌ را محدود نمی‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.