تبریز- مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی گفت: پنج پرواز داخلی و خارجی به مقصد تبریز به دلیل سرعت بالای باد موفق به فرود در این فرودگاه نشده و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

۵ پرواز داخلی و خارجی به مقصد تبریز در مهرآباد جاخوش کرد

به گزارش قدس انلاین، مصطفی صفایی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: پنج پرواز از جمله پرواز شیراز، تهران و استانبول در اثر شدت باد با مشکل فرود در فرودگاه شهید مدنی تبریز روبه‌رو شده و به جای فرود در تبریز، در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

وی افزود: شدت باد در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر اعلام شده است که این باد از نوع «کراس» و یا «باد از پهلو» بوده و خطرات به مراتب بیشتری نسبت به سایر بادها در راستای فرود هواپیما دارد. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی با تأکید به اینکه ریسک خطر فرود هواپیما در «باد از پهلو» بسیار بالاست، افزود: با توجه به اینکه «باد از پهلو» یکی از خطرناک‌ترین نوع باد در فرود هواپیماست، از این رو خلبان چنین ریسکی را برای فرود نمی‌پذیرد. 

وی ادامه داد: البته هیچ مشکلی در پرواز از فرودگاه تبریز وجود ندارد و پروازها به راحتی انجام می‌گیرد، اما خلبانان هنگام فرود در فرودگاه شهید مدنی با مشکل باد روبه‌رو هستند.

صفایی یادآور شد: امروز دو پرواز شرکت هوایی «آتا» زمانی در باند فرودگاه نشست که هنوز شدت باد افزایش نیافته بود، اما بعد از آن و با توجه به اعلام هواشناسی طوفان باد تا عصر امروز ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه برای خلبان یک محدوده سرعت و درجه باد تعیین شده است، گفت: برای همه خلبانان میزان باد و مخصوصاً باد پهلو بسیار مهم است از این رو برای حفظ ایمنی پرواز خلبانان نمی توانند در فرودگاه بنشینند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.