گلبهار -بخشدار گلبهار همزمان با اجرای طرح بدون زباله در بخش گلبهار از توابع شهرستان چناران گفت :به همه دستگاه های خدمات رسان دعوت نامه شرکت دراین طرح ارسال شد ولی متاسفانه بسیاری از دستگاه ها که به نوعی مرتبط با این کار بودند شرکت نکردند.

اجرای طرح کشوری بدون زباله در بخش گلبهار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،طرح کشوری بدون زباله در بخش گلبهار از توابع شهرستان چناران  درروز جمعه  ۱۸ اسفندماه برگزار شد.

 مجیدرضا معشوقی بخشدار گلبهار درخصوص نحوه اجرای این طرح گفت:طرح بدون زباله به پیشنهاد ریاست محیط زیست شهرستان در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان مطرح شد که دبیری این طرح به محیط زیست محول شد و قرار شد این طرح بامحوریت محیط زیست در شهرستان برگزار شود .

معشوقی افزود: این طرح قرار بود همزمان با سراسر کشور در روز ۱۱اسفند دربخش گلبهار برگزارشود که به علت نامساعد بودن شرایط جوی به ۱۸ اسفندماه موکول شد که جلسه آن درمحل بخشداری برگزارشد .

وی ادامه داد: برای همه دستگاه های خدمات رسان بخش گلبهار فرستاده شد که علیرغم دعوت از تمام  دستگاه ها فقط آموزش وپرورش،محیط زیست،اداره بهداشت ومرکزبهداشت بخش گلبهار،هلال احمر،شورای بخش ،ودهیاران روستاهای سلوگرد،به آباد و نوبهار دراین طرح شرکت  و با ما همکاری کردند.

معشوقی همچنین گفت:هدف از اجرای این طرح داشتن محیط زیستی پاک و عاری از زباله است و از آنجاییکه بخش گلبهار و روستاهای تابعه آن در حاشیه بزرگراه آسیایی و در مسیر تردد زائرین حرم مطهر رضوی و مسافرین نوروزی  قرار دارد بااین کار واجرای این طرح  خواستیم  از مردم ،زائرین و مسافرین نوروزی بخواهیم  آنان نیز  در روند اجرای این طرح مارا یاری کنند. امیدواریم با نوروزی  بدون زباله به استقبال بهار برویم .

موسی پور رئیس محیط زیست شهرستان چناران که خود نیز دراین طرح حضورداشت در این باره گفت:طرح بی زباله طرحی کشوری است که در کل کشور با پیشنهاد  محیط زیست در حال اجراست. این طرح در ستاد تسهیلات نوروزی  شهرستان مطرح شد که بانظر مساعد وموافق  جناب قلیچی معاونت فرماندار  شهرستان چناران دبیری آن به اداره محیط زیست شهرستان واگذارشد. اولین جلسه آن در محل شهرداری انجام شد که مقرر شد ابتدا این طرح در حاشیه جاده اخلمد که یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان،استان و کشور است  به اجرا درآید و به تبع آن در بخش مرکزی وگلبهار اجرا شود.

موسی پور همچنین گفت:روستاهای هدف گردشگری دراین طرح  مسیر تردد خود و دیگر همشهریان،زائرین ومسافرین نوروزی را از زباله پاکسازی می کنند.

وی در پایان گفت:پیام این طرح آن است که  معضل طبیعت ما در حال حاضر پلاستیک است. هر پلاستیک  ۷۰۰سال طول می کشد تا تجزیه شود. درهمین جا از همه مردم و زائرین ومسافرین نوروزی درخواست می کنیم زباله های خودرا در طبیعت رها نکنند.

قدیر دهقان عضو شورای اسلامی روستای سلوگرد نیز دراین زمینه گفت:طرح بدون زباله در بهار ونوروز اجرا می شود   تا بدون جاگذاشتن زباله در طول سفر ودر محیط زندگی مان آغازی باشد بر پایان  ریختن زباله در محیط زیست  ومسیر جاده ها.

 غلامرضاحلمی دهیار به آباد از توابع بخش گلبهار نیز گفت:این طرح باید فرهنگ سازی شود تا در تمام طول سال مردم به محیط زیست خود حساسیت داشته باشند وزباله های خودرا درمحل های تهیه شده رها کنند و بدانند که تمیزی برای همه است.

وی در باره اقدامات انجام شده در راه فرهنگ سازی این طرح گفت:روستای به آباد از آنجاییکه در ورودی شهر گلمکان قرار دارد  از طریق نصب بنر و تهیه مکان های جاگذاری زباله  این طرح را اطلاع رسانی کرده است که امیدواریم مسافرین و همشهریان  درراه داشتن محیط زیست سالم و پاک یاریگر ماباشند.

حسین محمدی دهیار  روستای نوبهار نیز دراین زمینه گفت :امروز و باکمک دهیاران روستاهای همجوار  دراین طرح شرکت کردیم  تا با محیطی سالم وتمیز به استقبال بهار ونوروز  ومسافرین وزائرین عزیزکه به شهر ما می آیند برویم این طرح کشوری است وتقاضا دارم از عموم مردم ومسافرین عزیز که در حاشیه جاده نظافت را رعایت کنند وماهم در دهیاری نوبهار از توابع بخش گلبهار در خدمت عزیزان زائر ومسافر هستیم .

 حسین قنبری رئیس شورای بخش گلبهار در باب اجرای این طرح ودستگاه های مشارکت کننده دراین طرح گفت: از مهندس معشوقی بخشدار گلبهار، دهیاران روستاهای سلوگرد،نوبهار،به آباد که درحاشیه بزرگراه آسیایی منتهی به مشهد قرار دارند ودر اجرای این طرح همکاری صمیمانه ای باما داشتند تشکر میکنم. 

وی همچنین گفت: در روند اجرای هرچه بهتر این طرح زباله ها توسط شرکت تعاونی دهیاران جمع آوری می شود.

بیتا داوری نژاد دختر خردسالی که به همراه والدین خود در این طرح شرکت کرده بود به خبرنگار قدس گفت:من آمده ام تا باجمع آوری زباله به مردم شهرم و مسافرینی که قرار است در ایام عید امسال به شهرما بیایند بگویم  بیایید از طبیعت پاک لذت ببریم. 

از نکات قابل توجه اینکه علیرغم دعوت  بخشداری گلبهار از دستگاه های خدمات رسان  بخش گلبهار شهردار،شورای شهر و شرکت عمران شهر جدید گلبهار که از مهمترین دستگاه های اجرایی شهر گلبهار هستند مشارکتی در این طرح نداشتند.

درپایان به نونهالان ودانش آموزان شرکت کننده دراین طرح هدایایی توسط بخشدار ورئیس محیط زیست اهداشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.