سبزوار- با وجود اینکه لغو کنسرت فرزاد فرزین در سبزوار طی چند روز اخیر در رسانه ها منتشر شد اما این خواننده پاپ کشورمان به همراه گروه خود به سبزوار آمد و شب گذشته و بامداد امروز مقدمات اجرای برگزاری کنسرت از قبیل چیدن صندلی و نصب استیج و ... در سالن چمران سبزوار انجام شد و تعدادی از خریداران بلیط در پشت درب محل برگزاری سرگردان شدند.

بی توجهی به مصوبه شورای فرهنگ عمومی سبزوار علت لغو کنسرت فرزاد فرزین

محمد علی آبادی در گفت و گوی اختصاصی با قدس آنلاین اظهار داشت: تمام سعی و تلاش مان را انجام دادیم که با برگزاری این مراسم رضایت شهر سبزوار، مردم و سرمایه گذار را کسب کنیم اما به دلیل تخلف از مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار مبنی بر فروش اینترنتی بلیط این مراسم توسط دادستان سبزوار لغو شد.

وی در پاسخ به پرسشی که چرا مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به اطلاع موسسه برگزار کننده نرساندید گفت: مصوبه شورای فرهنگ عمومی قانون وزارت ارشاد را لغو نمی کند و این دو مصوبه برای کنسرت فرزاد فرزین نبود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با اشاره به مصوبه این شورا که تا پایان سال ۹۶ شورای فرهنگ عمومی درباره برگزاری کنسرت نظر بدهد بیان کرد: برای برگزاری کنسرت فرزاد فرزین دوم، سوم اسفند تقاضای تشکیل جلسه دادیم اما جلسه ای در این رابطه برگزار نشد.

علی آبادی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی برای صدور مجوز کشوری جایگاهی ندارد گفت: این شورا به عنوان شورای مشورتی و تصمیم گیری شهرستانی است که ما در اداره فرهنگ و ارشاد قبل از صدور مجوز کنسرت ها  نظرات اعضاء که از مسئولان و صاحب نظران شهرستان هستند را می شنویم. در رابطه با کنسرت فرزاد فرزین  قبل از صدور مجوز تصمیم گرفتیم به شورای فرهنگ عمومی مطرح شود که جلسه برگزار نشد.

وی با تشریح نحوه اخذ مجوز اجرای کنسرت فرزاد فرزین گفت: موسسه فرهنگی طوطیان جاودانه دی ماه درخواست مجوز خود را ارائه داد که پس از بررسی در شورای موسیقی، معاونت و حراست استان و نیز اداره موسیقی وزارتخانه  و همچنین استعلام از فرمانداری و فرماندهی انتظامی سبزوار اداره کل استان نظر نهایی خود را در اواخر بهمن ماه اعلام کرد ما نیز در روزهای ابتدایی اسفندماه خواستار تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی شدیم که برگزار نشد و پنجم اسفند مجوز صادر شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار در جواب سوالی که شما می توانستید صدور مجوز را به بعد از برگزاری شورای فرهنگ عمومی موکول کنید گفت: باید مجوز را صادر می کردیم چون استعلام ها اخذ شده بود و این ساختار سازمانی ما است.

وی با بیان اینکه نظر شورای فرهنگ عمومی را هم باید لحاظ کنیم ادامه داد: ما دغدغه دوستان اعضاء شورا را یکی یکی پیگیری کردیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم حتی با تقاضای جلوگیری از فروش آنلاین را پیگیری کردیم که انجام نشود.

علی آبادی با تائید تاخیر در اطلاع رسانی به موسسه مجری مراسم برای عدم فروش اینترنتی گفت: فروش بلیط آنلاین کنسرت حق تهیه کننده است اگر شورای فرهنگ عمومی درخواست عدم فروش اینترنتی داشته باشد باید تشکیل جلسه بدهد و موضوع تدبیر شود. وی ادامه داد: ما برای فروش خارج از شهرستان و در راستای احترام به جلسات قبل و شخص رئیس شورای فرهنگ عمومی تدبیر و اقدام  کردیم اما مقداری زمان برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی  اظهار داشت: ششم، هفتم اسفند شفاهی و ۱۲ اسفند نیز کتبی برای جلوگیری از فروش اینترنتی به اداره کل اطلاع و درخواست کردیم مسئولان موسسه برگزار کننده دعوت شوند و با یک ترفندی فروش اینترنتی را آف لاین یا خریداری کنند که اتفاق افتاد و جواب اداره کل برای ما ارسال شد و به دادستان ارائه دادیم اما دادستان معتقد بودند دیر اقدام شده است.

محمد علی آبادی در بخش دیگری از گفت و گو به پرسشی درباره سمت موسسه فرهنگی نگاره پردازان اسرار در اجرای این مراسم گفت: اولا که موسسات فرهنگی هنری می توانند در تمام شهرهای کشور کار کنند اما به دلیل اینکه چندی قبل یکی از موسسه های فرهنگی سبزوار با وجود اخذ مجوز نتوانست از عهده کارهای اجرایی کنسرت برآید برای توانمندی و تربیت نیرو از موسسه سبزواری در این برنامه استفاده کردیم.

وی همچنین در پاسخ سوالی که مرسوم نیست موسسه های حرفه ای موسسه فرهنگی بومی را در تبلیغات مراسم اطلاع رسانی کنند آیا این موضوع برای جلب نظر شورای فرهنگ عمومی بوده است گفت: این موضوع مرسوم است و کنسرت در کیش با مشارکت پنج موسسه هم برگزار شده است.

رئیس اداره ارشاد همچنین با بیان اینکه بین دو موسسه تقسیم کار شده و نیروهای سبزواری تمام مسائل اجرایی را برعهده دارند گفت: صندلی چیدن، انتظامات، هدایت مردم، تفکیک افراد مجرد از خانواده ها و تکریم خانواده ها به عهده موسسه نگاره پردازان اسرار و فروش بلیط، قرار داد با فرزاد فرزین، ترانسفر با موسسه  طوطیان جاودانه است.

وی درباره تعیین تکلیف پول خریداران بلیط  هم اظهار داشت: سایت ایران کنسرت پول های خریداران را ظرف ۱۲ تا ۲۴ ساعت را به حساب اعلام شده واریز می کند.

نماینده تام الاختیار موسسه طوطیان جاودانه و تهیه کننده این برنامه نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مجوز صادر شده فروش بلیط اینترینی در سایت ایران کنسرت درج شده و هیچ مطلبی درباره مصوبات شورای فرهنگ عمومی سبزوار در هنگام اخذ مجوز کتبی به ما ارائه نشده است.

تقی زاده که حاضر نشد تصویری از مجوز در اختیار خبرنگار ما قرار بگیرد و نیز پاسخ روشنی به سوالات نمی داد درباره سمت موسسه سبزواری نگاره پردازان اسرار که گفته می شود مدیر آن همسر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هنوز پروانه فعالیت آن صادر نشده است پاسخی نداد.

عباس پور مدیر این موسسه نیز که چند ساعت قبل از برگزار ی مراسم در هتل کامیلا سبزوار حضور یافت گفت: نماینده تام الاختیار من باید پاسخگوی سوالات شما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.