اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از نصب دوربین های مجهز به سلول های خورشیدی در پارک ملی کلاه قاضی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از عرصه ۶۰ هزار هکتاری پارک ملی کلاه قاضی زیر لنز دوربین های نظارت تصویری قرار دارد.

دوربین‌های مجهز به سلول‌های خورشیدی در پارک ملی کلاه قاضی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید رحمان دانیالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این سال گذشته ۸۰ نفر نیروی محیط بان به نیروهای محیط بانی محیط زیست استان اصفهان اضافه شد، تصریح کرد: هم اکنون ۲۶۰ نفر محیط‌بان از ۷۰۰هزار هکتار عرصه حیات وحش اصفهان محافظت می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری متخلفان شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو خبر داد و اظهارکرد: دو متخلف شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تالاب گاوخونی گفت: در حال حاضر برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز بیش از برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است و همین مساله باعث شده امکان تخصیص حقابه تالاب گاوخونی ممکن نباشد.

دانیالی با بیان اینکه در صورت بی توجهی به حقابه تالاب، ریزگردهای حاصل از آن، تا شعاع چند صد کیلومتری را در بر می گیرد، افزود: نگرانی‌های بسیاری در حوضه زاینده رود وجود دارد زیرا اگر با این رویه پیش رویم تالاب گاوخونی به تالاب هورالعظیم تبدیل می شود.

وی از برگزاری همایش «اصفهان بی زباله» در اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: این همایشبا شعار «از خودمان شروع کنیم» با حضور مردم و مسئولان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: نهادینه ساختن فرهنگ بازیافت و مدیریت بهینه پسماند در بین فرزندان تضمین کننده آینده آنان و از گام های عملی برای پیوستن به چالش بی زباله است.

وی همچنین با اشاره به لزوم شفافیت و صراحت در ارایه اطلاعات به مردم اظهارکرد: این شفافیت در اطلاع رسانی رسانه ها باعث رفع مشکل اضافه شدن منطقه کاشان و برزوک به مناطق حفاظت شده، شد و مردم که در برابر این اقدام موضع داشتند را نسبت به مزایای این طرح قانع کرد.

وی افزود:  ما در پی افزایش آموزش و اطلاع رسانی به همه اقشار مردم از کارمندان محیط زیست تا کارمندان، صاحبان صنایع و دانش آموزان هستیم که این آموزش در قالب طرح زنگ آموزش ارائه می شود.

دانیالی گفت: در مطالعات انجام شده توسط دانشگاه صنعتی ۴ نقطه به منظور تخلیه سازی پسماندهای ویژه و بیمارستانی استان معرفی شده که متأسفانه هنوز مورد استقبال و استفاده در استان قرار نگرفته است و این در حالی است  که در حال حاضر معلوم نیست ۵۰ تن پسماند ویژه  که در هر شبانه روز تولید می شود چه سرانجامی پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.