بجنورد- معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای طرح عیدانه کتاب در این استان خبرداد.

 طرح عیدانه کتاب در خراسان شمالی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ رضا رضایی گفت: این طرح از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز عید تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب به آدرس ketab.ir و تایید، می‌توانند کتاب های خود را که با ضوابط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با تخفیف به خریداران بفروشند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: زمان شروع طرح از ٢٢ اسفند تا ١٢ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که دارای پروانه کسب کتابفروشی با تاریخ معتبر باشند.

وی تصریح کرد: کتاب های کمک درسی، کمک آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب هایی که در سایت خانه کتاب نباشد، مشمول تخفیف نمی شود.

وی سقف مجاز خرید برای هر خریدار را حداکثر یک میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خریدار می تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی که عضو طرح هستند تا سقف یادشده را تخفیف ٢٠ درصدی خرید کند.

رضایی، ایجاد زیر ساخت نرم­ افزاری لازم برای اجرای طرح، تهیه و تولید دیتای مورد نیاز برای اجرای طرح، پرداخت تسهیلات به کتابفروشی ها حداکثر تا ١٥ روز بعد از خاتمۀ طرح و راهنمایی، آموزش و پشتیبانی از کتابفروش ها در طول مدت اجرای طرح را از تعهدات خانه کتاب برشمرد.

وی در خصوص شرایط شرکت کتابفروشی ها در این طرح خاطرنشان کرد: کتابفروشانی که متقاضی شرکت در طرح «عیدانه کتاب» هستند می بایست شرایطی از جمله مجهز بودن کتابفروشی به رایانه و دسترسی به اینترنت، داشتن «پروانه کسب کتابفروشی» با تاریخ معتبر، ثبت کتاب فروخته شده در سایت خانه کتابketab.ir، ثبت کتاب به هنگام فروش، نصب پوستر « عیدانه کتاب» در ورودی و قابل رؤیت ترین فضای ممکن در طول برگزاری طرح را دارا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.