اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با پیگیری های انجام شده توسط مقامات استانی و کشوری، خسارت نکشت کشاورزان استان اصفهان تا روز چهارشنبه هفته جاری واریز می شود.

خسارت نکشت تا چهارشنبه برای کشاورزان واریز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر در عصر شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رژیم حقوقی زاینده رود باید با صراحت اجرا و از برداشت های بی رویه و غیرقانونی جلوگیری شود، گفت: اصلاح الگوی مصرف و احیای رژیم حقوقی زاینده رود یک تونل آب به اصفهان بازمی گرداند.

وی با بیان اینکه با توجه به بحران کم آبی امسال خط دوم انتقال آب به یزد برای اولین بار حذف شد، تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با اجرای طرح بهشت آباد، خط اول انتقال آب یزد نیز حذف خواهد شد، همچنین آب مورد نیاز بخش صنایع یزد از طریق آب خلیج فارس تامین می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:  تونل سوم کوهرنگ به دلیل شکایت محیط زیست و کمبود اعتبارات نیمه تعطیل بود که با پیگیری نمایندگان، هفته گذشته توافق نامه برای از سرگیری پروژه صورت گرفت و قرار شد تا پایان سال پروژه فعال و در سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیگیری های زیادی برای رفع مشکلات کشاورزان استان اصفهان انجام شده است، افزود: با پیگیری های انجام شده توسط مقامات استانی و کشوری، خسارت نکشت کشاورزان این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری واریز می شود.

فولادگر در ادامه به تصویب قانون حداکثر تولید داخل اشاره و تصریح کرد: با این قانون دستگاه ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی که از بودجه دولتی استفاده می کنند، باید برای تامین کالاهای مورد نیاز، از محصولات تولید داخل استفاده کنند.

وی در خصوص قانون کسب و کار نیز اظهارکرد: در حال حاضر نیمی از قانون کسب و کار اجرا نشده و این در حالی است که در بخش کسب و کار مشکلات زیادی وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید، تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بررسی مشکلات واحد های تعطیل شده می پردازد، اما با توجه به اینکه این مصوبه هیأت وزیران را داشت و قانونی نبود، با الحاق دو ماده قانونی شد.

وی افزایش نقدینگی در جامعه را یکی از مشکلات بزرگ کشور خواند و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ هزار میلیارد نقدینگی در حساب های بانکی، یک روز در بازار سکه و روزی دیگر در بازار ارز سرگردان است، در حالی که واحدهای تولیدی  مشکل نقدینگی دارند.

فولادگر تاکید کرد: نقدینگی های سرگردان اقتصاد کشور را به هم ریخته است، نقدینگی باید به تولید تزریق شود تا مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

وی با اشاره به قانون تسهیل و رفع موانع تولید، تصریح کرد: امسال به دلیل برگزاری انتخابات اقتصاد کشور آنگونه که باید فعال نبود، از این رو اوضاع اشتغال وضعیت خوبی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار اگر ۹۵۰ هزار شغل ایجاد شود سطح بیکاری حفظ می شود و افزایش پیدا نمی کند.

وی تعدیل نیرو در کارخانجات تولیدی را به دلیل موانع تولید دانست و افزود: ۲۲ مانع رشد ملی وجود دارد که از جمله آنها بانک ها، بخشنامه های متعدد دولتی، مالیاتی که در زمان رکود هم به قوت خود باقی است و بیمه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.