قم- مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هشت دانشکده طب سنتی در کشور داریم و در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی ایران متخصصین طب سنتی تربیت می‌شوند.

تربیت متخصصین طب ایرانی در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمود خدادوست ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از دانشکده و سلامتکده طب ایرانی با اشاره به ابعاد مختلف طب ایرانی اظهار کرد: شعار طب ایرانی، اصلاح سبک زندگی است و در چند سال اخیر به این مساله به صورت ویژه توجه شده است.

وی ادامه داد: ورود حوزه خیرین به عرصه طب سنتی ستودنی است و علاوه بر ایران در کشورهای غربی هم به این عرصه توجه می‌شود.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سازمان بهداشت جهانی از چند دهه پیش بر توجه به طب سنتی تاکید کرد، در کشور هند علاوه بر وزارت بهداشت یک وزارت خاص برای طب سنتی و مکمل ایجاد شده است و در این وزارتخانه نسخه‌های کتاب‌های طبی قدیمی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدادوست، طب ایرانی را طب شناخته شده در دنیا دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از شیادی برخی از افراد در عرصه طب سنتی، وزارت بهداشت باید یک سری از مراکز آکادمیک در این عرصه را توسعه داده و به نیازهای مردم پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: افتتاح سلامتکده طب ایرانی در استان قم جلوی افراطی‌گری‌ها در این عرصه را می‌گیرد و به توسعه بخش سلامت کمک می‌کند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وزارت بهداشت از حدود یک دهه پیش تاکنون به طب سنتی پرداخته و رشته تخصصی طب سنتی در این کشور ایجاد شده و این نوع از طب جزو فرهنگ ایران است.

خدادوست با اشاره به تعداد دانشکده‌های طب سنتی در ایران اظهار کرد: هشت دانشکده طب سنتی در کشور داریم و در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور متخصصین طب سنتی تربیت می‌شوند، همچنین ۳۰ سلامتکده طب سنتی زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران مشغول فعالیت هستند و به دنبال افزایش تعداد این مراکز در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه مکلف شد خدمات طب ایرانی در نظام درمان ادغام کند و همه مراکز درمانی باید امکان ارائه خدمات طب ایرانی را داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.