رشتخوار -رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رشتخوار از توزیع ۱۳ هزار اصله درخت همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: انواع نهال های غیر مثمر به صورت رایگان و نیم بها برای ترویج فرهنگ درختکاری و کشت فضای سبز توسط اداره منابع طبیعی شهرستان توزیع شده است.

۱۳ هزار اصله درخت  در شهرستان رشتخوار توزیع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،روز یکشنبه، سعید محبی در مراسم درختکاری مدارس رشتخوار  با اشاره به مساحت ۴۲۰ هزار هکتاری عرصه منابع طبیعی این شهرستان  گفت: شهرستان رشتخوار با توجه به موقعیت جغرافیایی حساس خود اکنون در مرحله ای از توسعه قرار گرفته است که باید تحت هر شرایطی از نظر  توسعه پایدار به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشتخوار با اجرای پروژه های مختلف جهت حفظ منابع پایه و میل به توسعه پایدار، گام های مهمی را در این زمینه برداشته است.

 محبی افزود: اجرای پروژه های بیابان زدایی و جلوگیری از حرکت شن های روان در روستاهای دوچاهی و حوزه کرم  با مشارکت مردم و اعتبارات دولتی در مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار از کانون بحران فرسایش بادی جنت آباد، جنگل، تحت اجرای عملیات نهال کاری در سال جاری قرار گرفته است.

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رشتخوار گفت: بند خاکی آبنیه با خاکریزی ۱۵ هزار متر مکعب و اعتباری حدود سه میلیارد ریال در سال جاری با مشارکت عده ای از ساکنین فتح آباد و آبنیه در بالادست قنات یوسف آباد درحال احداث است و هم اکنون نیز با توجه به بارندگی های اخیر قسمتی از بند مذکور آب گیری شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.