رشتخوار - عضو انجمن صنفی کشاورزان رشتخوار گفت:کشاورزان پنبه کار خصوصا در منطقه زر خیز طلای سفید بخش جنگل از توابع شهرستان رشتخوار از عدم تسویه مطالبات شان از سوی دولت گلایه دارند.

پول پنبه کاران رشتخواری هنوز پرداخت نشده است

سیدحسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت:در آستانه سال نو بسیاری از کشاورزان به دلیل بدهی به بانک ها و اشخاص و پرداخت نشدن مطالباتشان از سوی دولت راهی زندان می شوند.

حسینی افزود: خرید تضمینی پنبه از ۲۰ آبان آغاز شده و ۳۰ بهمن امسال به  پایان رسید که در این مدت پیش از ۴ هزارتن وش پنبه از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

وی گفت: بیشترین خرید این محصول در شهرستان رشتخوار در منطقه جنگل انجام شد که هنوز ۳و نیم میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پنبه کاری رشتخوری پرداخت نشده است.

عضو انجمن صنفی کشاورزان  رشتخوار اظهار داشت : پول  ۱۲۰۰ تن  پنبه خریداری شده کشاورز پنبه کار این شهرستان هنوز داده نشده است.

وی نیز از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان زعفران کار و چغندر کار در این شهرستان هم خبر داد و خواستار پیگیری پرداخت مطالبات این دو قشر از سوی دولت شد.

حسینی با اشاره به این که، مطالبات کشاورزان چغندرکار این شهرستان باید پرداخت شود اظهار داشت:چغندرکاران  قریب به سه ماه است که چغندر ها را تحویل کارخانه داده اند ولی پول چغندر هایشان را نگرفته اند.

وی با اشاره به تاخیرهای دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان موجب شده این قشر زحمتکش روز به روز گرفتارتر و بدهکارتر شوند.

در رشتخوار هر ساله ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع محصولات می رود که بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع فراورده های کشاورزی تولید به به بازار های مصرف ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.