بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطالبی را خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف به ویژه مباحث بودجه ای استان مورد تاکید قرار داد.

تاکیدات بودجه ای استاندار به مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه استان در روزهای واپسین سال جاری گزارشی از میزان جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه های اجرایی تهیه و ارائه کند و همچنین پس از اعلام بودجه سال آینده جدول بندی بر اساس میزان اعتبارات ملی و استانی برای تمامی دستگاه های اجرایی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که برگشت اعتبارات و اسناد خزانه از سوی هیچ مدیری با هر دلیلی قابل قبول نیست، تصریح کرد: مکلف به صرف یک درصد اعتبارات خود برای تولید برنامه فرهنگی صدا و سیما و یک درصد اعتبارات برای انجام کارهای پژوهشی هستند و همچنین باید یک درصد بودجه خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

وی ادامه داد: برای درخواست اسناد خزانه با فرصت قانونی تا ۱۵ تیر سال آینده اقدامات لازم انجام شود و بنابر گزارشات از محل بند «ز» اسناد خزانه ۱۰۰ درصد و از محل بندهای «ه» و «و»۳۰ درصد جذب شده است و دوباره تاکید می کنم عدم جذب اعتبارات و اسناد خزانه ضعفی غیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: وضعیت بارندگی استان مساعد نیست و بیشترین درصد کاهش بارندگی به خراسان شمالی تعلق دارد و بنابراین ارائه طرح سازگاری با کم آبی از سوی امور آب استان الزامی است و یادآور می شوم برای فرهنگ سازی صرفه جویی مصرف آب در گام نخست باید مدیران و مسئولان استانی ورود یابند تا گفته ها و تاکیدات آنان به مردم برای صرفه جویی اثربخش باشد.

صالحی اشاره داشت: در توزیع اعتبارات آخر سال مواردی با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اولویت است و همچنین امید است با توجه به وعده دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شاهد پرداخت حق و حقوق و مطالبات کارکنان باشیم.

استاندار خراسان شمالی به دیدار خود با وزیر نیرو هم اشاره ای داشت و افزود: در این دیدار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با هدف تکمیل فاز ۲ و ۳ و بهره برداری آن در سال ۹۷ پیش بینی شد.

صالحی با اشاره به مطالبات کارگران پروژه سدسازی استان تاکید کرد: تا زمان تحقق وعده های دولتی، از محل اعتبارات داخلی حقوق معوقات کارگران پرداخت شود.

صالحی در نهایت از نمایندگان استان خواستار شد در امضای درخواست سوال از وزیران دقت به خرج دهند و اظهار داشت: اصل سوال از وزیران حق نمایندگان است اما با توجه به وضعیت خاص خراسان شمالی در جلسات و نشست های مختلف سوالات و مباحث خود را مطرح کنند و یادآور می شوم خراسان شمالی تنها استانی بود که نمایندگان آن به اتفاق در انتخابات امسال از دولت دفاع کردند.

در این نشست طرح حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با هدف جریان سازی فرهنگ رضوی و معرفی خراسان شمالی به عنوان پایلوت تئاتر دینی کشور با اعتباری افزون بر۸۰۰ میلیون تومان با نسبت ۲۰ به ۸۰  درصد اعتبارات ملی به استانی مصوب شد و با موافقت اعضای جلسه، خراسان شمالی دبیرخانه تئاتر رضوی تا ۱۴۰۰ شد. هم چنین با کلیات طرح تجهیز بخش مصالح ساختمانی آزمایشگاه مرجع اداره کل استاندارد استان و اجرای طرح گفت و گوی ملی خانواده در استان موافقت شد.

در ادامه این نشست، نماینده مردم اسفراین در مجلس هم به وضعیت بودجه ای استان در سال ۹۷ اشاره داشت و گفت: ۲ ردیف بودجه ای جدید در کمیسیون تلفیق برای استان تعریف شد که محور ارتباطی بام-قوچان-میامی به جاجرم یکی از این موارد است که ردیف مستقل با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با عنوان قوچان-چکنه-بام-سنخواست- میامی و جاجرم با افزایش ده درصد حجم عملیات جدید تحت عنوان قوچان-امیرآباد-بیرم آباد تعریف شد.

هادی قوامی افزود: ردیف دوم جدید تعریف شده مربوط به پروژه چهار بانده کردن محور بجنورد-اسفراین و سبزوار است که عملیات اجرایی آن با کمک استان آغاز شده است و توانستیم از محل کمیسیون تلفیق ردیف جدید با ۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص دهیم.

اختصاص سه میلیارد اعتبار به محور بجنورد- سنخواست، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای سد دربند، ۵ میلیارد اعتبار برای باند امداد و نجات فرودگاه شیروان، افزایش اعتبارات پروژه محورد جنگل گلستان به بجنورد و مشهد از ۴۵ میلیارد به ۵۱ میلیارد تومان با تاکید بر هزینه این اعتبار در حوزه خراسان و همچنین افزایش ۷ میلیارد تومانی اعتبارات پروژه های راه آهن استان علاوه بر ردیف اعتباری از محل صندوق توسعه ملی، از دیگر پیگیری های استان برای افزایش اعتبارات بودجه ای استان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.