اصفهان-امام جمعه اصفهان گفت: یکی از افتخارات هیأت های مذهبی در گذشته بلندتر بودن طول پرچم یا علم ها بود اما این تفکر عوام گونه ای است؛ اکنون باید از این مسایل فاصله گرفته و جلسات خود را به روش ساده و حسینی وار برگزار کنیم.

هیأت‌های مذهبی از تفکرات عوام گونه فاصله بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، در گردهمایی هیأت‌های مذهبی که از سوی شهرداری اصفهان و همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در قالب سلسله نشست های اصفهان فردا برگزار شد، اظهار داشت:تشکیل گردهمایی هیأت های مذهبی، حرکتی نورانی و قابل تقدیر است که بابت برگزاری آن از شهردار و شورای شهر تشکر می کنم. 

وی گفت: شهردار اصفهان اعلام کرده در پی ایجاد و احداث محلی به عنوان مرکز تجمع سران هیأت های مذهبی هستیم تا بتوانند با هم در ارتباط بوده و بیش از گذشته وحدت و همدلی داشته باشند که این پیشنهاد بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه بر خلاف لذات مادی که زودگذر و لحظه ای است، لذت و عشق موجود در معنویات ماندگار و همیشگی است، تصریح کرد: امیدوارم جلساتی که دور از فرهنگ ایرانی- اسلامی ما است هیچ گاه برگزار نشود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به دعای تحویل سال آن را یکی از زیباترین دعاها خواند و افزود: در بهار، زمین و درخت مرده زنده شده و به طبیعت خود باز می گردند، انسان ها نیز باید به طبیعت خود که همان خداشناسی است بازگردند. در دعای تحویل سال از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را به طبیعت خود بازگرداند

وی با بیان اینکه دعای صرف هیچ گاه کافی نیست، تأکید کرد: حضرت علی (ع) می فرماید کسی که دعا می کند اما تصمیم به ترک گناه خود ندارد مانند تیراندازی است که تیر در تفنگ خود ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: طبق روایت یک رکعت نماز در مساجد مانند به جای آوردن ۲۵ رکعت در خانه است. با این وجود چرا نباید به همراه فرزندان خود به مسجد برویم؟ باید بدانیم فرزندان رفتار و عمل والدین خود را به عنوان الگو قرار می دهند

اما جمعه اصفهان بیان داشت: پیشنهاد می ‌کنم هیأت های مذهبی رونق مساجد را در اولویت قرار دهند. همچنین مبلغی را به صورت ماهانه از اعضای خود به عنوان حق عضویت و در قالب انفاق دریافت کنند تا به نیازمندان و افراد بی بضاعت پرداخت شود.

تشکیل خانه هیأت های مذهبی برای انسجام بیشتر

شهردار اصفهان گفت: هیأت های مذهبی نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه دارند؛ از این رو باید بتوانند فارغ از هر گونه خرافه و با بیان حقیقت نقش اجتماعی خود را بیش از همیشه ایفا کنند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در گردهمایی هیأت‌های مذهبی که شب گذشته با حضور امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان هیأت ها و تشکل های مذهبی از سوی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) به عنوان کسانی که دارای مخاطبین مذهبی و متدین هستند، می توانند نقش مهمی در اصلاح جامعه بر عهده داشته باشند

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: آنچه که این بانوی بزرگوار را به عنوان بانوی همیشه تاریخ برای تمام عصرها الگو قرار داده سخنان ارزنده، نقش اجتماعی، نقش رهبری در هدایت جامعه، خطبه ها و سخنان ایشان است.

وی با بیان این که امیدوارم برگزاری نخستین گردهمایی هیأت های مذهبی بتواند پایه ای برای برگزاری جلسات منسجم و متحد در آینده باشد، افزود: انسجام بیشتر تشکل های مذهبی راه را برای بیان شعائر مذهبی هموار می کند و ما نیز امیدواریم بتوانیم این مسیر را با حمایت بیشتر برای بیان حقایق و شعائر واقعی اسلام اصلاح کنیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه امیدوارم هر هیأتی بتواند با نگاه به دور از خرافه و با حقیقت بینی حرکت کند، گفت: ممکن است جریان هایی بخواهند از موقعیت معنوی هیأت ها سوء استفاده کنند اما هیأت ها باید بتوانند هدایت گر خوبی برای جوانان که بیش از همه محتاج معنویت و اصلاح در امور جامعه هستند، باشند.

وی اضافه کرد: در صورتی که انسان بتواند در مسیر هدایت جامعه گام بردارد، از هر حرکت دیگری نزد خداوند محبوب تر است.

نوروزی به پیشنهاد تشکیل خانه هیأت های مذهبی اشاره و تأکید کرد: امیدوارم با مکانی که پیش بینی شده و اداره آن بر عهده هیأت های مذهبی است بتوانیم شاهد ارتقای سطح فعالیت هیأت ها باشیم.

لزوم برگزاری سالانه این گردهمایی هیأت های مذهبی

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: اصفهان شهر علم، فضیلت، دانش و شهر دوستداران ائمه است.

فتح الله معین در گردهمایی هیأت های مذهبی اصفهان اظهار کرد: وظیفه ما برگزاری همه ساله این گردهمایی است تا از هیأت های مذهبی تقدیر و تشکر به عمل آورده باشیم.

وی تصریح کرد: امید داریم برگزاری این گردهمایی به صورت سالانه ادامه یابد تا از فیض حضور هیئات مذهبی بهره مند شده و این موضوع نقطه شروعی برای بهره مندی از برکات خداوند باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هیأت های مذهبی اصفهان بیش از همه مقید به رعایت مسایل شرعی و اصول و قواعدی هستند که در دین اسلام به آن تأکید شده است.

وی اضافه کرد: این باعث خوشحالی نیست که در هیأت های مذهبی شهرهای دیگر تغییراتی صورت گرفته که مطلوب بزرگان هیأت ها نیست؛ اما خوشبختانه در شهر اصفهان سنت های حسنه هیأت ها همچنان وجود دارد.

گفتنی است در این جلسه نشان جوان نخبه خادم الحسین(ع) از سوی شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به چند جوان نخبه اصفهانی اهدا شد. همچنین شهردار اصفهان و رییس شورای شهر، کلید خانه هیأت های مذهبی را به صورت نمادین به نمایندگان هیأت ها تحویل دادند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.