بجنورد- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: انسجام بخشی موسسات خیریه استان با تشکیل شورای عالی خیران در راستای توسعه و به نفع استان خواهد بود.

انسجام بخشی موسسات خیریه در قالب تشکیل شورای عالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمود ثمینی در جلسه مجمع خیران استان اظهار داشت: تاسیس شورای عالی خیران استان آغاز حرکتی جدید در مسیر کارهای عام المنفعه و با تاکید بر انسجام بخشی و اتحاد است.

وی افزود: تشکیل این شورا موجب ترغیب، ترویج و توسعه آن به مجامع دیگری می شود که می توانند به راحتی در قالب نمایندگان موسسات خیریه با دیگر استان ها ارتباط برقرار کنند.

ثمینی در بخش دیگر سخنان خود اشاره ای به موضوع حلقه مفقوده بین موسسات خیریه داشت و افزود: مردم ما در اقصی نقاط استان علاقه مند هستند تا به افراد نیازمند کمک کنند اما شناخت کافی از نیازها و افراد مورد اعتماد خود ندارند لذا وجود همین موسسات خیریه دارای مجوز و تحت نظارت دولت می تواند بهترین نشانه برای مراجعه مردم به این موسسات باشد.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده دیگر این است که موسسات خیریه، جزیره ای اما فعالیت های خود را با تلاش بسیاری انجام می دهند که ممکن است با بقیه موسسات خیریه ارتباط و دسترسی نداشته باشند واین در حالیست که موسسات ما از تجربیات و توانمندی های خوبی برخوردارند.

ثمینی با تاکید بر این که اتحاد بین موسسات از اهداف مهم ما در راستای تشکیل شورای عالی خیران است، تصریح کرد: انتقال خواسته های خود به دیگر استان ها و ایجاد اتحاد و انسجام از دیگر اهداف مهم تشکیل این شورا قلمداد می شود که در نهایت منجر به هم افزایی و افزایش رفاقت و هم پوشانی بیشتر می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل شورای عالی خیران استان یکپارچه کردن موسسات خیریه استان است تا تمام فعالیت این موسسات ساماندهی شوند.

فریبا باقری باغان خاطرنشان کرد:ضرورت تشکیل این شورا در استان به شدت احساس می شود زیرا این شورا  می تواند کانالی برای رایزنی ها در سطح ملی و اخذ اعتبارات باشد که منجر به هم افزایی مضاعف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.