رئیس بنیاد مستضعفان از پیاده شدن الگوی طرح توسعه شهرستان قلعه گنج در ده شهرستان محروم دیگر کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح توسط این بنیاد بزودی در شهرستان های لنده و چالدران و سپس در ۸ شهرستان دیگر کلید می خورد .

مسئولیت بهره برداری  از پلاسکو را به عهده نمی گیرم

قدس آنلاین-رئیس بنیاد مستضعفان از پیاده شدن الگوی طرح توسعه شهرستان قلعه گنج در ده شهرستان  محروم دیگر کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح توسط این بنیاد بزودی در شهرستان های لنده و چالدران و سپس در ۸ شهرستان دیگر کلید می خورد.   
"محمد سعیدی کیا"عصر دیروز در جلسه بازخوانی عملکرد بنیاد مستضعفان که به همت مجمع دانشجویان عدالت خواه و انجمن علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران  برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: از سوی دیگر طرح محرومیت زایی شهرستان قلعه گنج مورد توجه وزارت کشور قرار گرفته و  قرار شده  است از سوی استانداران  نیز  دنبال شود.  
وی با اشاره به این که رفع محرومیت از چهره مستضعفان با رویکرد  اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه های بنیاد متبوعش است، تصریح کرد: ما در گذشته طرح های پیشرفت توسعه و آبادانی در کشور نداشتیم و هرچه بود کالبدی بود بر همین اساس طرح پیشرفت توسعه و آبادانی قلعه گنج را با کمک مشاوران داخلی و خارجی تهیه کردیم که در حال اجرا ست.
وی با بیان این که اصل کاری که در شهرستان قلعه گنج  انجام می شود، کار فرهنگی و اجتماعی است از تشکیل گروه های توسعه روستایی، راه اندازی صندوق خرد اشتغال زایی، اعطای وام  های اشتغالزایی، احداث و تحویل دو هزار واحد مسکونی به افراد نیازمند، راه اندازی چندین کارخانه به عنوان بخشی از فعالیت های اقتصادی - اجتماعی  بنیاد مستضعفان  در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از سوی مردم و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  توسط بنیاد مستضعفان  به حساب های صندوق خرد روستایی واریز شده است  ضمن این که تا  امروز ۷-۸ میلیارد تومان وام اشتغالزایی پرداخت شده است.
سعیدی کیا سپس به بحث شفافیت مالی در بنیاد مالی پرداخت و گفت: حسابرسی های انجام شده در این بنیاد روی سایت این بنیاد قرار گرفته است. البته قبلاً هم هر ساله این مهم انجام می شد اما امسال بیشتر مورد توجه واقع شده است.  
وی در پاسخ به پرسش یکی از  دانشجویان مبنی بر این که  آیا پرداخت وام با سود  ۱۵ تا ۲۰ درصد از سوی بانک متعلق به بنیاد مستضعفان   به محرومان جامعه با روح و ماهیت این بنیاد سازگار است؟ گفت: بانک از قبل بوده و من آنرا راه اندازی نکرده ام اما ما هر روز  بیشتر در راه اسلامی تر شدن آن قدم بر می داریم به طوری که سودی که دریافت می شود ۸ درصد است یا در خصوص  مبادله بانکی وقتی از علمای دینی سوال کردیم و گفتند این  موضوع رباست بلافاصله آنرا حذف کردیم.
سعیدی کیا در ادامه به بحث ساختمان پلاسکو پرداخت و گفت: طبق نظریه سازمان نظام مهندسی بخش شمالی این ساختمان ایمن نیست  بنابراین بنده مسئولیت بهره برداری آن را به عهده نمی گیرم و  باید کاملاً تخریب و نوسازی شود با این حال اگر کسبه پلاسکو از این موضوع رضایت ندارند، می توانند زمین پلاسکو را از بنیاد خریداری کنند و خودشان مسئولیت کار را به عهده بگیرند.  
وی  با اشاره به این که خروج از هتلداری در دستور کار بنیاد مستضعفان است  اما فروش هتل ها کمی مشکل می باشد، افزود: ما مراکز تفریحی خود را همچنان توسعه می دهیم چون هم فایده اقتصادی دارد و هم این که برای عموم مردم مفید است.  
وی با اشاره به این که استراتژی بنیاد متبوعش اینست که در فعالیت های اقتصادی رقیب بخش خصوصی نباشد، گفت:به همین خاطر هلدینگ های این بنیاد از ۲۲ به ۱۱ عدد رسیده و آمار شرکت های ما هم کاهش یافته است.
سعیدی کیا در خاتمه در پاسخ به دانشجویی که از میزان حقوق دریافتی اش سوال کرده بود، گفت: قانون ۷ به یک در بنیاد مستضعفان بدرستی رعایت می شود. البته در بنیاد کسی کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت نمی کند و من نیز ماهیانه حدود ۱۸ میلیون تومان حقوق دریافت می کنم امیدوارم بقیه مدیران هم به همین صراحت حقوق دریافتی شان را اعلام کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.